جزئیات برگزاری نمازجمعه پایتخت در دوره شیوع کرونا

کدخبر: ۳۲۶۹۹۲
اقتصادنیوز: رییس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران از هماهنگی با اورژانس تهران و وزارت بهداشت برای برگزاری نمازجمعه این هفته خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز سیدباقر پیشنمازی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در باره برگزاری این هفته نماز جمعه تهران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این هفته تمهیدات ویژه‌ای را با هماهنگی اورژانس تهران و وزارت بهداشت اندیشیده‌ایم.

وی از مهمترین تمهیدات انجام شده برای برگزاری نماز جمعه این هفته تهران را ضدعفونی کردن فضای مصلی، سرویس‌های بهداشتی و ورودی‌های مصلای امام خمینی (ره) و جلوگیری کردن از ورود اشخاصی که علائم مبنی بر این بیماری را دارند عنوان کرد.

رییس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران با بیان اینکه نمازگزاران حتما با خود مهر و سجاده شخصی همراه داشته باشند یادآور شد: از دیگر تمهیدات اندیشه شده کوتاه کردن مدت زمان برنامه نماز جمعه است که برخی آیتم‌ها حذف و برخی دیگر هم کوتاه شده است.

وی همچنین از نمازگزاران خواست که تا حد امکان این هفته کودکان را به همراه خود به مصلی نیاورند.

پیشنمازی در ادامه به نمازگزارانی که دارای بیماری های قلبی و تنفسی یا سالمندان توصیه کرد که حتی‌المقدور در مراسم این هفته نماز جمعه شرکت نکنند، همچنین خانم‌ها  از چادر شخصی برای اقامه نماز استفاده کنند.

وی یادآور شد: در هنگام ورود به مصلی تهران این هفته به جای کیسه‌های کفش، نایلون یکبار مصرف در اختیار نمازگزاران قرار می‌گیرد، همچنین در قسمت امانات و ارائه خدمات جانبی به نمازگزاران محدودیت‌های بیشتری نسبت به هفته‌های قبل خواهیم داشت.

نماز  جمعه این هفته تهران به امامت«محمدجواد حاج علی اکبری» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید