شاخص بورس لندن سقوط کرد

کدخبر: ۳۲۷۰۷۴
اقتصادنیوز: شاخص بورس لندن موسوم به فوتسی۱۰۰ به دنبال افزایش شمار مبتلایان و تلفات ناشی از ویروس کرونا در کشورهای مختلف، سقوط کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند که شاخص اصلی بورس لندن در چهار روز گذشته ۱۵۲ میلیارد پوند از ارزش خود را از دست داده است. 

اوایل هفته جاری اسکای نیوز گزارش داد که شیوع ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین در ایام تعطیلات آخر هفته، باعث نگرانی جدی در زمینه اقتصاد جهانی شده است. این شبکه خبری افزود که بسیاری از سرمایه گذاران از ترس اعلام بحران بین‌المللی ویروس کرونا سرمایه‌های خود را خارج کرده‌اند. 

تحلیل‌گران اقتصادی پیش‌بینی می کنند که اگر سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا را بحران بین‌المللی اعلام کند، رشد اقتصاد جهانی به صفر درصد می‌رسد.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت افزایش ناگهانی موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید را «بسیار نگران‌کننده» خوانده اما گفته که همچنان می‌توان این ویروس را کنترل کرد و شیوع آن به مرحله همه‌گیر شدن (پاندمی) نرسیده است.

پاندمی یا همه‌گیر شدن یک بیماری، زمانی رخ می‌دهد که شیوع آن به طور هم‌زمان در چندین کشور در سرتاسر جهان گزارش شود. بررسی ابعاد شیوع و تشخیص همه‌گیر شدن بیماری به عهده سازمان جهانی بهداشت است.

وزارت بهداشت انگلیس صبح امروز تأیید کرد که دو بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده و به این ترتیب، شمار کل مبتلایان به این ویروس در انگلیس به ۱۵ نفر رسیده است.

گزارش های تأیید نشده حاکی است؛ تعداد افرادی که به این بیماری مشکوک هستند و داوطلبانه خود را قرنطینه کرده اند حدود ۱۶۸ نفر برآورد می‌شود. منابع رسمی در این خصوص، خبری اعلام نکرده‌اند. 

گزارش ها حاکی است که وزیر بهداشت انگلیس به صورت هفتگی با اعضای دولت تشکیل جلسه داده و درباره آخرین تحولات کرونا رایزنی می‌کند. 

وزارت بهداشت انگلیس دو روز پیش دستورالعمل‌های سختگیرانه ای را برای مقابله با شیوع این ویروس به اجرا گذاشت.

بر اساس این دستورالعمل به مسافرانی که از مناطق شمال ایتالیا، کره جنوبی، ایران و استان «هوبی» چین از ۳۰ بهمن به این سو به انگلیس سفر کرده‌اند، توصیه شده تا حتی اگر از علایم  این بیماری برخودار نیستند، با سازمان ملی بهداشت انگلیس تماس گرفته و در مدت قرنطینه با کسی تماس نداشته باشند.   

توصیه‌های مشابهی برای مسافرانی که در ۱۴ روز گذشته از کشورهای چین، تایلند، ژاپن، جمهوری کره، هنگ کنگ، تایوان، سنگاپور و مالزی به انگلیس سفر کرده‌اند صادر شده است؛ با این تفاوت که افراد در صورت مشاهده علائم خفیف این بیماری، به دستورالعمل‌ها عمل کنند.  

به گزارش منابع خبری از اوایل هفته جاری ده‌ها مدرسه در انگلیس دانش‌آموزان و آموزگاران خود را به ظن ابتلا به ویروس کرونا روانه خانه کردند تا دو هفته خود را قرنطینه کنند. این ها افرادی بودند که هفته گذشته در ایام تعطیلات میان ترم مدارس، به مناطقی سفر کردند که در آنجا ویروس کرونا شایع است.  

مقام‌های انگلیسی می‌گویند که برای مواجه با بدترین شرایط آمادگی دارند اما هنوز وضع به حالت پاندمی نرسیده است که بخواهند در جامعه محدودیت‌هایی را ایجاد کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید