درخواست والدین، تعطیلی مدارس است

کدخبر: ۳۲۷۱۱۸
​اقتصاد نیوز:مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گفت: درخواست بخش قابل توجهی از والدین با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور، تعطیلی مدارس است.
درخواست والدین، تعطیلی مدارس است

به گزارش اقتصاد نیوز  به نقل از ایلنا، نورعلی عباسپور  مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش درباره نظر والدین دانش آموزان درباره تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: همه خانواده‌ها در این زمینه دغدغه دارند و ما این را در روز چهارشنبه در جلسه‌ای که نماینده انجمن حضور داشت، منتقل و اعلام کردیم؛ بخش قابل توجهی از خانواده‌ها می خواهند مدرسه را تعطیل کنیم و اگر این کار را نکنیم، فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستند. انشاالله با همدلی که وجود دارد، انتظار می‌رود در بخش دولت کار مدیریت شود، نه این که به صورت متزلزل تصمیم گیری صورت گیرد.

عباسپور درباره تعطیلی مدارس تا پایان سال تصریح کرد: هنوز برای این موضوع تصمیم گرفته نشده، زیرا وزیر بهداشت اعلام کرده که فردا شب تصیم‌گیری می‌شود. پیش بینی این است که با توجه به شرایط، مدارس تعطیل خواهد بود، چون اعلام شده با توجه به وضعیتی که در هر استانی است، تصمیم گیری خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: به نظرم با اطلاع رسانی که درباره شیوع ویروس صورت می‌گیرد، مقداری نگرانی‌ها کاهش پیدا کرده است. پیش بینی این است که تصمیمات به گونه‌ای خواهد بود که نگرانی ایجاد نشود.

عباسپور درباره اقدامات صورت گرفته برای تعطیلی مدارس تا پایان سال گفت: این تدبیر درستی است، ولی مشکلاتی ایجاد خواهد کرد؛ چرا که وقتی اعلام می‌شود، دو هفته تعطیل است سفر به مناطق شمالی بیشتر می شود و این در حالی است، که طبق گزارش وزارت بهداشت در آن مناطق شیوع بیشتر است. به نظر می‌رسد تدابیر تعطیلات به گونه‌ای باشد که باعث افرایش سفرها نشود تا همه به سمت شمال راه بیفتند و البته این نکته مثبتی است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گفت: کارکنان رسمی و دولتی هم معتقدند، باید این تعطیلات مدیریت شود. اگر تعطیلات مدیریت نشود این همه تلاش جهت خودمراقبتی بی‌تاثیر خواهد بود. به نظرم به جز اوایل که تصمیم گیری‌ها سخت بود، الان کار در یک مسیر منطقی پیش می‌رود؛ یعنی هم فضای روانی که در جامعه حاکم است و هم بخش قابل توجهی از مردم در این زمینه کمک می‌کنند. قطعا دولت به این مطالبه توجه خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به دغدغه های والدین آیا احتمال می‌دهید، مدارس تا پایان سال تعطیل شود؟ گفت: تا پایان سال را نمی‌دانم، ولی تعطیلی به صورت تدریجی خواهد بود.به نظرم تصمیماتی که تاکنون اعلام شده، بر مبنای خواسته‌ها و مطالبات جامعه و دغدغه‌ خانواده‌‌ها است.

وی تصریح کرد: چیزی اکنون اتفاق می‌افتد مدیریت تعطیلات است. اگر همه جا را تعطیل کنند در کشور آشفتگیهای زیادی ایجاد می‌شود. وزیر بهداشت اعلام کرد تعطیلی مدارس را جمعه شب اعلام می کنیم که به نظرم نوعی مدیریت است و معنای این کار این است که مردم از این دو سه روز استفاده نکنند و به مسافرت نروند.

عباسپور در آخر تاکید کرد: رسانه‌ها سمت و سوی خوبی گرفتند، نقاط اختلافی که وجود داشته به حداقل رسیده، همه مردم بسیج شدند و کار در مسیر عقلانی و منطقی پیش می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید