ادعاهای جدید پمپئو علیه ایران؛

تهدیدهای ایران را تحمل نمی‌کنیم؛ آن‌ها مسئول مرگ صدها آمریکایی هستند

کدخبر: ۳۲۷۱۵۲
اقتصادنیوز؛ «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار اتهامات واهی علیه ایران مدعی شد که ایران و گروه‌های نیابتی این کشور مسئول مرگ صدها آمریکایی در عراق هستند.
تهدیدهای ایران را تحمل نمی‌کنیم؛ آن‌ها مسئول مرگ صدها آمریکایی هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان این کشور به بیان ادعاها درباره ایران پرداخت. 

پامپئو ایران را «حامی نخست تروریسم و یهودستیزی» خواند و مدعی شد که ایران و گروه‌های نیابتی این کشور مسئول مرگ صدها آمریکایی در عراق هستند. 

او گفت: «دولت ترامپ با تهدید عظیمی که ایران علیه امنیت ملی ایالات متحده و دوستان و متحدان ما ایجاد می‌کند نه مماشات خواهد کرد و نه آن را تحمل خواهد کرد.»

پامپئو در ادامه ادعاهایش مدعی شد هدف سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران، «کاستن از این تهدیدها» و متقاعد کردن این کشور به تغییر رفتار است. 

وزیر خارجه آمریکا سپس به مسئله ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت و مدعی شد که حذف ایشان از «میدان نبرد» اقدامی برای کاستن از تنش‌ها بوده است. 

وی مدعی شد ترور سردار سلیمانی خطرات موجود علیه پرسنل آمریکایی در خارج از مرزهای این کشور را کاهش داده است. 

پامپئو در ادامه به تلاش‌های دولت آمریکا برای منزوی کردن ایران و متحدانش اشاره کرد. او گفت: «تا اندازه‌ای به دلیل تلاش‌ها ما، کلمبیا، هندوراس، پاراگوئه و انگلیس تمامیت حزب‌الله را به عنوان گروه تروریستی اعلام کرده‌اند.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم مقام‌های بلندپایه ایران روی آورده است. 

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» هدف این سیاست را آوردن ایران به میز مذاکره و گفت‌وگو بر سر توافقی جامع‌تر نسبت به برجام دانسته است.

ترامپ در ماه‌های گذشته به دلیل ناکارآمد بودن این سیاست و دامن زدن به تنش‌ها با ایران در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید