روسیه مذاکرات با ترکیه را نیمه‌کاره رها کرد

کدخبر: ۳۲۷۱۷۳
هیأت روسیه که برای انجام هماهنگی درباره سوریه به آنکارا سفر کرده بود از عدم ادامه مذاکرات و ترک پایتخت ترکیه خبر داد.
روسیه مذاکرات با ترکیه را نیمه‌کاره رها کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه ترکیه شامگاه جمعه خبر داد که هیئت روسیه که برای نشست‌های فنی درباره سوریه در آنکارا حضور داشت آنکارا را ترک می‌کند و نشست‌های دوطرفه ادامه نخواهد یافت.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: «به طرف روسی درباره ضرورت آتش‌بس دائم در ادلب و عقب‌نشینی نیروهای نظام سوریه به مرزهای توافق سوچی تاکید کردیم.»

هیئت روسیه در حالی آنکارا را ترک می‌کند که قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روزهای 5 و 6 مارس (۱۵ و 16 اسفند)درباره موضوع سوریه با یکدیگر دیدار کنند.

از سوی دیگر منبعی مسؤول در وزارت خارجه سوریه جمعه (نهم اسفند) در مورد تحولات اخیر ادلب گفت: «تبلیغات دروغینی که ترکیه و کشورهای غربی علیه سوریه طی روزهای گذشته انجام دادند، حمایت آن‌ها به ویژه رژیم ترکیه از گروه‌های مسلح تروریستی طی سال‌های گذشته را اثبات می‌کند و نشان می‌دهد که آن‌ها برای اجرای نقشه‌های خود علیه خواسته‌های مردم سوریه از جمله نابودی تروریسم در این کشور، سرمایه‌گذاری کرده و روی این نقش‌ها حساب باز کرده بودند».

دیروز پنجشنبه در حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، بیش از 30 نفر از نظامیان ارتش ترکیه کشته شده‌اند و این مسئله باعث خشم مقامات ترکیه شده است. روسیه می‌گوید حضور نیروهای ارتش ترکیه در منطقه بر اساس هماهنگی نباید اتفاق می افتاد و شماری از نیروهای ترکیه با گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) همراه بودند که هدف قرار گرفته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید