پاسخ پژمان نوری به شایعه ابتلایش به ویروس کرونا

کدخبر: ۳۲۷۱۷۷
مدیرعامل باشگاه ملوان بندرانزلی به برگزاری مسابقات فوتبال با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان گیلان اعتراض کرد.
پاسخ پژمان نوری به شایعه ابتلایش به ویروس کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، پژمان نوری، بازیکن سابق سرخابی‌های تهرانی در گفتگوی تلفنی ظهر امروز با برنامه فوتبال یک درخصوص شیوع ویروس کرونا در شهر رشت و مورد مشکوک ابتلای بازیکنان این تیم صحبت کرد.

نوری در ابتدا اظهار داشت: اول از همه به خانواده‌های عزیزی که عزیزانشان را از دست دادند تسلیت می‌گویم.

مدیرعامل باشگاه ملوان بندرانزلی درخصوص شیوع این ویروس در استان گیلان و وضعیت بازیکنان و همچنین خودش گفت: متاسفانه خود استان گیلان یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا است و تمام ایران این را می‌دانند. روز جمعه بود که شورای تامین انزلی تایید کرد این مسابقه برگزار نشود و برای هفته‌های دیگر بتوانیم این بازی را انجام بدهیم. حتی در استان هم تاکید داشتند بازی برگزار نشود اما متاسفانه به ما اعلام کردند که نهایی نشده است و باید حتما بازی کنیم.

او ادامه داد: متاسفانه پس از این بازی مشکلات بزرگی برای ما به وجود آمد و حدود 7 - 8 بازیکن تاثیرگذارمان متاسفانه هنوز در خانه هستند و نتوانستیم به اهواز اعزام کنیم. از طرفی به مردم می‌گوییم که شما به استادیوم نیایید که ممکن است مریض شوید اما به بازیکنان می‌گوییم که هیچ مشکلی نیست و بازی کنید. باید با مردم رو راست باشیم و اصل ورزش این است که در جامعه شادی و نشاط بیاوریم. الان ما این شادی و نشاط را از مردم گرفتیم به این خاطر که گفتیم شما حق استادیوم رفتن ندارید؛ البته این کار به درستی انجام شده است و درست این است که سلامت مردم حفظ شود اما سلامت بازیکنان در خطر است.

نوری افزود: هر بازیکنی که بخواهد یک مسابقه ساده در 90 دقیقه انجام بدهد بالای 1500 کالری مصرف می‌کند و این باعث می‌شود که ایمنی بدنش خیلی خیلی پایین بیاید و یک اتفاق می‌تواند یک فاجعه برای بازیکن ما باشد. احتمالش وجود دارد و چون یکی از مراکز بیماری استان تهران است ما بازیکنان خودمان را با اتوبوس در مسیر 6 - 7 ساعته به تهران فرستادیم و پس از آن در فرودگاه ماندند و دوباره در هواپیمای نزدیک به 60 - 70 نفر به اهواز رفتند. واقعا نمی‌دانیم که چه اتفاقی می‌افتد و چه چیزی در انتظار ماست.

مدیرعامل باشگاه ملوان خاطرنشان کرد: جا دارد یک تشکر از دادستان بندرانزلی داشته باشم که روزی دو نوبت اماکن عمومی در انزلی را ضد عفونی می‌کنند. خب این نشان می‌دهد که دارد یک اتفاقی می‌افتد اما در همین وضعیت بازیکنان را به تمرین می‌بریم و مسابقه می‌دهند و سفر می‌کنند. مثلا برای بازی با سپیدرود یک تیم از کرمان به رشت سفر کردند و خدا می‌داند که چه اتفاقی برای این عزیزان می‌افتد. ما گفتیم که وضعیت استان گیلان به این شکل است اما همه به ما گفتند که وضعیت از دست ما خارج است و ما تصمیم گیرنده نیستیم. مشکل اصلی فوتبال این است که خود فوتبالی‌ها و فدراسیون نمی‌تواند تصمیم بگیرد. به نظرم باید وزیر ورزش و جوانان الان تصمیم بگیرد که چنین اتفاق نیفتد اما متاسفانه دیگران دارند تصمیم گیری می‌کنند.

مجتبی پوربخش از نوری سوال کرد که وضعیت مناسبی دارد یا خیر، او پاسخ داد: من الان 4 -5 روزی است که نتوانستم از خانه خارج شوم و وقتی با شما صحبت می‌کنم باید در اهواز باشم اما به همین دلیل در خانه نشستم. الان هشت بازیکن دیگر ما هم نتوانستند تیم را همراهی کنند که 5 تای آن بازیکنان اصلی بودند. ما هم باید این قوانین را رعایت کنیم چون برای همه یکسان است. از آقای محمودزاده هم تشکر می‌کنم که همیشه پاسخگو بودند ولی خب ایشان تصمیم گیرنده نیستند و تصمیم را کسان دیگری می‌گیرند که به نفع ورزش و فوتبال این کشور نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید