واکنش وزارت بهداشت به ادعای فوت 210 نفر به علت کرونا

کدخبر: ۳۲۷۱۹۵
رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ادعای مطرح شده از طرف شبکه بی‌بی‌سی فارسی مبنی بر جان باختن 210 نفر در کشور به علت ویروس کرونا را رد کرد و گفت: ادعای این رسانه بی‌ربط و بار هم به کاهدان زده است.
واکنش وزارت بهداشت به ادعای فوت 210 نفر به علت کرونا

 

به گزارش اقتصادنیوز، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت جمعه شب در گفت‌وگو با ایرنا در مورد ادعای 210 جان‌باخته ناشی از ابتلا به کرونا در شبکه بی‌بی‌سی فارسی، افزود: کرونا برای مردم دنیا رنج و بیماری است، ولی برای این شبکه‌های ماهواره‌ای و همتایانشان در شبکه سعودی و آلبانی، نان آور شده و مطامع پست سیاسی را در اضطراب و نگرانی ملت‌ها جست‌وجو می‌کنند و از این راه متاسفانه ارتزاق می‌کنند.

وی ادامه داد: حتی تعداد افرادی که در همین بازه زمانی از سندرم‌های حاد تنفسی فوت کرده‌اند هم شاید به این عدد نرسد. در نتیجه این ادعا کاملا کذب است و البته عامدانه تنظیم شده و حتی بر خلاف رویه مرسوم رسانه‌های حرفه‌ای به هیچ منبعی هم اشاره نشده و کاملا هدفدار است و هدفی جز ایجاد رعب و هراس در میان مردم ایران ندارد.

جهانپور گفت: اطلاع رسانی شفاف و دقیق ایران در موضوع کرونا در حالی که اغلب کشورها یا توان شناسایی و ثبت داده‌ها در این سطح را ندارند یا آمار را به دلایل سیاسی و اقتصادی کتمان می‌کنند، بسیاری را گرفتار کرده است. اطلاعات ارائه شده توسط بی بی سی در این مقطع کاملا کذب است. چنانکه همه آنچه در هفته‌های گذشته در این موضوع جعل شد، بی پایه بودن آن مشخص شد و این موضوع نیز چنین است.

وی اظهار کرد: از نگاه ما در نظام سلامت، کرونا یک معضل سلامت و یک موضوع انسانی است و بنای پیوند زدن آن با سیاست را نداریم. قطار سلامت را بر خلاف بدخواهان این ملت، هرگز به لکوموتیو سیاست و حاشیه‌های آن پیوند نخواهیم زد.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور 388 نفر است که 73 نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و 34 نفر فوت کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید