مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان خبر داد:

سیلاب سنگینی در انتظار خوزستان است

کدخبر: ۳۲۷۲۰۷
اهواز- مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: طبق اعلام هواشناسی در پایان اسفندماه امسال و فروردین‌ماه سال آینده سیلاب سنگین‌تری را خواهیم داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، کیامرث حاجی‌زاده شامگاه جمعه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان اظهار کرد: اکنون شرایط استان یک شرایط خاص است و ما هم‌زمان با سه بحران باید مقابله کنیم که شامل کرونا ویروس، سیلاب و هجوم ملخ‌ها است.

وی افزود: در جریان سیلاب اخیر به دلیل کارهایی که بر روی سدها انجام شد، به غم بارش سنگینی که در بالادست سدهای استان به ویژه سد دز و کرخه بود؛ با مدیریت رهاسازی آب پشت سدها که در این مدت در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انجام شد، با اخطارها، هشدارها و برنامه‌ریزی‌هایی که صادر شد، کنترل این سیلاب را در بر داشت.

وی گفت: باید به سرعت قدرت تاب‌آوری سدها را با انجام لایروبی و سیل بندها افزایش دهیم چرا که طبق اعلام هواشناسی در پایان اسفندماه امسال و فروردین‌ماه سال آینده سیلاب سنگین‌تری را خواهیم داشت.

حاجی‌زاده عنوان کرد: کرونا ویروس یک بحث «ملی» است و کشور مانند بحث سیل فروردین 98 با تمام توان پای کار آمده و هر آنچه که لازم است در همه ارکان نظام کمک و مساعدت می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان تصریح کرد: در استان نیز با همه بضاعت در حالت «آماده باش» هستیم و هر کاری که لازم باشد در راستای پیشگیری و کنترل اشاعه این بیماری و عدم ابتلا همشهریان انجام خواهیم داد.

وی در خصوص هجوم ملخ بیان کرد: ما در شرایطی نیستیم که از کنار این مسئله به سادگی در زمانی که تحریم‌های ظالمانه که مقابله با نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه مقابله با مردم است، عبور کنیم.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در این شرایط با توجه به برنامه‌ریزی‌ها توانستیم تا حدودی کالاهای استراتژیک را از لحاظ ذخیره‌ای از استان و کشور با افزایش تولید بالا ببریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: اکنون نیز با توجه به بارندگی‌ها، زمینه برای تداوم این برنامه‌ریزی‌ها است و برخی از محصولات آماده بهره‌برداری هستند و این‌ها اگر از حمله ملخ‌ها مصون نمانند با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بحران‌های زیادی در استان خوزستان وجود دارد، گفت: مدیران این استان باید جهادی و با روحیه خستگی‌ناپذیر پای کار باشند و همه با اتحاد با یکدیگر برای رفع بحران‌ها تلاش کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید