آمریکا در حال بررسی حمایت از آنکارا

کدخبر: ۳۲۷۲۱۴
اقتصاد نیوز: وزارت دفاع ترکیه عصر جمعه مدعی کشته شدن یک سرباز خود و زخمی شدن یک سرباز دیگر در حمله توپخانه‌ای ارتش سوریه در ادلب واقع در شمال غرب این کشور شد. این خبر در پی کشته شدن ۳۳ سرباز این کشور منتشر شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، وزارت دفاع ترکیه جمعه در توییتر اعلام کرد، در واکنش به حمله خونین روز پنج‌شنبه به هدف گیری نقاط وابسته به ارتش سوریه در استان ادلب ادامه می‌دهد.

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه که اطلاعاتش را از منابع مخالف سوری می‌گیرد، گفت، جنگنده‌های روسیه روستای اشتبرق که در آن هفت پست دیده‌بانی ترکیه قرار دارد، هدف گرفتند.

روز پنج‌شنبه ۳۳ سرباز ترکیه دست‌کم در حملاتی که آنکارا آن را به نیروهای سوریه در ادلب نسبت می‌دهد، کشته شدند، ترکیه نیز در پی آن گفت که این حملات منجر به کشته شدن ۳۱ سرباز ارتش سوریه شد.

وزارت دفاع ترکیه همچنین شب گذشته با انتشار تصاویری مدعی شد پهپادهایش اهداف نظامی ارتش سوریه را هدف گرفته‌اند.

این وزارتخانه ادعا کرد، حملات هوایی منجر به تخریب تاسیسات شیمیایی نظامی و آتشبارها و تعدادی مقرهای ارتش سوریه در استان حلب شده است.

طبق این بیانیه، وزارتخانه مربوطه این گونه وانمود کرده که هشت دستگاه تانک، چهار دستگاه خودروی زرهی، پنج سلاح‌ توپخانه‌ای و آتشبار را منهدم و نیز ۵۶ سرباز سوریه را از پای درآورده است.

از سوی دیگر، یک مقام برجسته در وزارت خارجه آمریکا روز جمعه تاکید کرد، کشورش کمک نظامی فوری به ترکیه و تبادل اطلاعات با آن را در جهت حمایت از دولت آنکارا در تقابل با ارتش سوریه در ادلب بررسی می‌کند.

این مقام به خبرنگاران گفت: ما بار دیگر راه‌های حمایت از ترکیه را بررسی می‌کنیم، این کمک‌ها هرگز شامل تحرکات نظامی یگان‌های ارتش آمریکا نخواهد شد. به عنوان هم‌پیمان ناتو و شریک اصلی در فروش تجهیزات نظامی خارجی ما روابط متفاوتی با ترکیه‌ای‌ها داریم که شامل انتقال تجهیزات و تبادل اطلاعات می‌شود، ما به دنبال حمایت و اقدام هرچه‌ سریع‌تر در کمک به ترکیه هستیم.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید