ادعای «ینی شفق» درباره تصمیم شورای امنیتی ترکیه؛

ترکیه تصمیم به جنگ فراگیر علیه نظام سوریه گرفت

کدخبر: ۳۲۷۴۶۴
اقتصادنیوز؛ روزنامه «ینی شفق» ترکیه فاش کرد که در نشست امنیتی اخیر در آنکارا تصمیم گرفته شد که جنگ فراگیر علیه نظام سوریه برای هدف قرار دادن مواضع نظام سوریه نه تنها در ادلب بلکه در شهرهای مختلف این کشور آغاز شود.
ترکیه تصمیم به جنگ فراگیر علیه نظام سوریه گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، به دنبال کشته شدن ۳۳ نظامی این کشور در حمله ارتش سوریه در ادلب در روز پنج‌شنبه گذشته، نشست امنیتی با حضور «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه این کشور برگزار کرد.

شبکه «روسیا‌الیوم» به نقل از روزنامه «ینی شفق» نوشت که در این نشست تصمیم گرفته شد تمامی مواضع نظام سوریه در ادلب و بقیه شهرهای این کشور هدف قرار گرفته شود.

روزنامه مذکور به افزایش اعزام نیروها و تجهیزات ترکیه به ادلب اشاره کرد و نوشت حجم نیروها و تجهیزات ارسالی به این شهر در تاریخ ترکیه بی‌سابقه بوده است.

این روزنامه افزود که تعداد نظامیان ترکیه‌ای مستقر در ادلب به حدود ۱۲ هزار نفر رسیده است و تعداد تانک‌ها، خودروهای زرهی و سکوهای پرتاب موشک نیز به ۳ هزار عدد رسیده است.

۳۴ نظامی ترکیه بامداد روز جمعه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، در «جبل الزاویه»، (حومه استان ادلب) رخ داد، کشته شدند که پس از آن، دولت ترکیه نیز دست به حملات علیه مواضع ارتش سوریه زده است.

از سوی دیگر «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه گفت که «عملیات "سپر بهار" که پس از حمله به نیروهای ما در ادلب آغاز شده است، با موفقیت ادامه دارد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید