از سوی نیروهای نظامی ترکیه؛

هواپیماهای سوریه در ادلب هدف قرار گرفتند

کدخبر: ۳۲۷۴۶۵
اقتصادنیوز؛ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که نیروهای نظامی ترکیه دو هواپیمای سوریه را در منطقه ادلب هدف گرفتند.
هواپیماهای سوریه در ادلب هدف قرار گرفتند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ خبرگزاری سانا گزارش داده که دو خلبان این دو هواپیما با چتر نجات فرود آمدند و حالشان خوب است.

شبکه المیادین هم گزارش داد  هواپیماهای سوریه در غرب شهر سراقب در استان ادلب سقوط کرد و مشاهده کردیم که خلبان‌های آن چطور به سلامت فرود آمدند.

المیادین هم تایید کرد که همه خلبان‌ها حالشان خوب است و فقط یکی جراحت بسیار سطحی دارد.

خبرنگار المیادین گفت که پس از سقوط دو هواپیما خودروهای آمبولانس در محل حاضر شدند و خلبان‌ها را در حالی که حالشان خوب است منتقل کردند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه مدعی شد که از آغاز مداخله نظامی کشورش در خاک سوریه بیش از دو هزار نیروی وابسته به نظام سوریه در ادلب را کشته و یک پهپاد، هشت بالگرد و ۱۰۳ تانک را منهدم کرده است.

وی مدعی شد که ۷۲ توپخانه و سکوی پرتاب موشک و سه سامانه دفاع هوایی متعلق به نظام سوریه منهدم شد.

 وزیر دفاع ترکیه گفت: «عملیات "سپر بهار" که پس از حمله به نیروهای ما در ادلب آغاز شده است، با موفقیت ادامه دارد».

از  ماه فوریه که آنکارا تصمیم به اعزام نیروهایی به مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی در سوریه گرفته است، بیش از ۵۵ نظامی ترکیه‌ای در سوریه کشته شدند.

۳۴ نظامی ترکیه بامداد روز جمعه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، در «جبل الزاویه»، (حومه استان ادلب) رخ داد، کشته شدند که پس از آن، دولت ترکیه نیز دست به حملات علیه مواضع ارتش سوریه زده است.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استان‌های ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته و به دنبال نقض گسترده آتش‌بس توسط تروریست‌ها مجددا آغاز شد و کما کان ادامه دارد.

نماینده سوریه در شورای امنیت هم جمعه شب گذشته از شورای امنیت خواست مانع رفتارهای خصمانه ترکیه در شمال سوریه و اقدام آنکارا در حمایت از گروه‌های تروریستی شده و تجاوزهای رژیم اسرائیل به حریم هوایی سوریه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید