توصیه‌های دانشمندان ژاپنی برای مقابله با کرونا؛ ماسک بزنیم یا خیر؟

کدخبر: ۳۲۷۴۷۴
اقتصادنیوز؛ یافته‌های دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد که تحریک بزاق دهان یک روش موثر در ممانعت از ورود ویروس کرونا به شش‌ها است.
توصیه‌های دانشمندان ژاپنی برای مقابله با کرونا؛ ماسک بزنیم یا خیر؟

به گزارش کانال تلگرامی اقتصادنیوز؛ ویروس کرونا از 3 طریق اصلی می‌تواند وارد بدن شود که شامل دهان، خون و ورود مستقیم به ششهاست. پزشکان معتقدند اگر کرونا از طریق دهان وارد معده شود، اسید معده آن را از بین می‌برد.  اگر مستقیما وارد خون شود گلبول های سفید می‌توانند آن را دفع کنند و تنها در صورتی که ویروس به صورت مستقیم به ریه ها برسد می تواند اثر مخرب خود را بگذارد.

همچنین به گزارش برنا، یکی از روش‌های شایع ورود ویروس کرونا از طریق تنفس به صورت میکرو ذراتی است که در هوا پخش می شود و در مواجهه با افراد امکان انتقالش بالاست. به همین دلیل هم ماسک اثر لازم را در عدم انتقال ندارد، اما آنچه اهمیت دارد اینست که بزاق دهان به تنهایی خاصیت ضد عفونی دارد و می تواند با مکانیسم دفاعی با ویروس مقابله کند به شرط آنکه دهان خشک نباشد.

دانشمندان ژاپنی معتقدند که همه باید اطمینان حاصل کنند دهان و گلویشان مرطوب است و هرگز نباید خشک بماند. بر اساس آخرین دستاوردهای علمی، حتی اگر ویروس وارد دهان شود، آب آشامیدنی یا مایعات دیگر باعث از بین رفتن آنها از طریق مری و معده می شود و اسید معده هر ویروسی را از بین می برد. اما اگر به طور منظم آب کافی ننوشید این ویروس می تواند به حلق شما  و سپس به شش ها وارد شود.

به همین علت باید دائما مقداری آب بنوشید یا اینکه با جویدن آدامس و آب نبات و قرص های مکیدنی بزاق دهان را تحریک کنید تا دهانتان مرطوب باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید