یورش پلیس ترکیه به دفتر خبرگزاری روسی

کدخبر: ۳۲۷۴۸۹
اقتصادنیوز؛ پلیس ترکیه روز گذشته با یورش دفتر خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» سه خبرنگار و سردبیر بخش ترک زبان این خبرگزاری را دستگیر کرد.
یورش پلیس ترکیه به دفتر خبرگزاری روسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ پلیس ترکیه در اقدامی هماهنگ با دادگستری این کشور با یورش به دفتر خبرگزاری «اسپوتنیک» و منازل کارمندان آن در دو شهر این کشور، سردبیر بخش ترک زبان این رسانه بین‌المللی و چند کارمند آن را دستگیر کرد.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» نیروهای پلیس ترکیه اواخر روز شنبه با یورش به دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در  آنکارا سه کارمند این رسانه را دستگیر کردند. ساعاتی بعد پلیس استانبول  نیز با مجوز دادگستری «ماهر بوزتپ» سردبیر بخش ترک زبان این خبرگزاری را دستگیر کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در توصیف این حادثه  گزارش کرد که روز شنبه گروهی با تجمع مقابل منازل سه تن از کارکنان ترکیه‌ای خبرگزاری اسپوتنیک در آنکارا علیه آن‌ها شعار سر دادند و بعد از ضرب و شتم، آن ها را با خود بردند.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام پلیس ترکیه، این اقدام را نقض حقوق خبرنگاران خواند.

ترکیه و سوریه مدتی است که با هم بابت شهر «ادلب» در شمال سوریه اختلاف نظر دارند و هر یک دیگری را متهم به تلاش در برهم زدن امنیت در منطقه می‌کنند.

وزیر امور خارجه روسیه  در روزهای گذشته در نشست خبری مشترک با همتای لوکزامبورگی خود گفت کشورش به تروریست‌های تحت حمایت ترکیه در سوریه امتیاز نمی‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید