تشدید جنگ قدرت در آستانه انتخابات «کنست»/ اعتراف «بینت» به جنایت تروریستی تل‌آویو

کدخبر: ۳۲۷۵۴۵
اقتصادنیوز: جنگ قدرت و اتهام زنی سران رژیم صهیونیستی به یکدیگر در آستانه انتخابات کنست(پارلمان) به اوج خود رسیده است، نتانیاهو رقیب خود را فردی خطرناک و ناتوان خوانده و یک رسانه عبری هم به حاکم بودن فضای غیراخلاقی در صحنه سیاسی رژیم اشغالگر اعتراف کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سومین انتخابات پیاپی رژیم صهیونیستی فردا دوشنبه در حالی برگزار می شود که نظرسنجی ها از کرسی های نزدیک حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و ائتلاف کاحول-لاوان به ریاست بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی حکایت می کند.

نظرسنجی های انجام شده همچنین نشان داد که نه نتانیاهو و نه گانتس قادر به کسب اکثریت کرسی های کنست(پارلمان) که بتوانند بر اساس آن دولت جدید را تشکیل دهند، نخواهند بود که معنای آن، رفتن رژیم صهیونیستی به سمت چهارمین انتخابات پیاپی در کمتر از یک سال خواهد بود، موضوعی که نتانیاهو هم در یک گفتگوی رسانه ای به آن اشاره کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به پرونده‌های فساد متهم است، گفته است هرگز پس از انتخابات دوم مارس(فردا) برای معامله در خصوص محاکمه خود عجله نخواهد کرد. محاکمه نتانیاهو دو هفته پس از انتخابات این رژیم یعنی بیست و سوم مارس آغاز خواهد شد.

نتانیاهو همچنین گفته است هرگز در دولت وحدت با کاحول-لاوان(آبی سفید به ریاست بنی گانتس) شرکت نخواهد کرد. وی احتمال داده است که نظام سیاسی رژیم صهیونیستی در صورتی که اردوگاه راستگرایان به ریاست در کسب اکثریت پارلمانی برای تشکیل دولت شکست بخورد، به سمت چهارمین انتخابات پیاپی حرکت کند.

اظهارات نتانیاهو در دو مصاحبه جداگانه‌ای مطرح شده که سایت‌های یدیعوت آحرونوت و والا با وی انجام دادند و در آستانه برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی منتشر شد، انتخاباتی که سومین انتخابات پیاپی رژیم در کمتر از یک سال به شمار می‌رود.

نتانیاهو به یدیعوت آحرونوت گفته است بنی گانتس رئیس فهرست کاحول لاوان(آبی سفید) شریک سیاسی اردوگاه راستگرایان نیست و فرصت‌های تشکیل دولت وحدت با تکیه بر توافق چرخشی شدن نخست وزیری میان آنها دیگر وجود ندارد.

وی درباره فرصت‌های تشکیل دولت آینده سه سناریو برای صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی مطرح کرد و گفت اولین سناریو تشکیل دولت راستگرا به ریاست من، دومین سناریو، تشکیل دولت چپگرا به ریاست کاحول-لاوان(آبی سفید) با حضور آویگدور لیبرمن(وزیر جنگ اسبق و رئیس حزب موسوم به یسرائیل بیتینو) و ائتلاف «کار-گیشر-میرتز» که متکی به فهرست مشترک(عرب‌های مناطق اشغالی 1948) باشد و سناریوی سوم هم برگزاری چهارمین انتخابات(پیاپی) است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره احتمال بازگشت لیبرمن به آغوش اردوگاه راستگرایان به ریاست خود هم گفته است لیبرمن به سمت گانتس خواهد رفت که با کار و میرتز با فهرست مشترک همکاری خواهند کرد.

نتانیاهو با حمله شدید به گانتس، در توان وی برای تصمیم گیری‌ها ابراز تردید کرد و وی را خطری برای امنیت رژیم اسرائیل دانست که به گفته وی شجاعت مقابله با ایران را ندارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه هرگز به دنبال عفو به خاطر پرونده های فساد خود نخواهد بود، مدعی شد تنها چیزی برای اجرای آن تلاش خواهدکرد، معامله قرن خواهد بود.

نتانیاهو با گستاخی خطاب به فلسطینیان گفت فلسطینیان باید یهودی بودن اسرائیل و اینکه قدس پایتخت یکپارچه اسرائیل است، به رسمیت بشناسند و اینکه ما هیچ شهرک (صهیونیست نشین) را تخلیه نخواهیم کرد، آنها همچنین باید حاکمیت اسرائیل بر منطقه الاغوار و شمال بحرالمیت و سیطره امنیتی مطلق اسرائیل را بپذیرند.

نتانیاهو همچنین در مصاحبه با سایت والا به عادی سازی روابط با برخی رژیمهای عربی از جمله رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و مدعی شد توافقات صلح با کشورهای عربی دیگر منعقد خواهد کرد.

نتانیاهو همچنین گفت ایالات متحده آمریکا، رویکرد به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر منطقه الاغوار و شمال بحرالمیت و شهرکهای کرانه باختری را در پیش گرفته است.

اعتراف بینت به مسئولیت رژیم صهیونیستی در تجاوز هوایی به دمشق و عملیات ترور عضو مطرح جهاد اسلامی

خبر دیگر اینکه نفتالی بینت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مسئولیت این رژیم در تجاوز هوایی به دمشق در نوامبر گذشته اعتراف که به شهادت فرزند اکرم العجوری معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و مسئول نظامی این جنبش منجر شد.

روزنامه هاآرتص نوشت این اولین اعتراف علنی اسرائیل به عملیات ترور العجوری است که در آن شکست خورد.

در آن حمله تروریستی، العجوری زخمی شد، اما فرزندش و یک فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی این عملیات را همزمان با ترور بهاء ابوالعطا فرمانده ارشد جهاد اسلامی در غزه انجام داد.

بینت در گفتگو با کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت هنگامی که مسئولیت وزارت ارتش(جنگ) را برعهده گرفتم، عملا ابوالعطا را از بین بردیم و همچنین حمله ای را به دمشق انجام دادیم.

خبر دیگر اینکه میخائیل میلیتشاین ژنرال صهیونیست و رئیس سابق بخش فلسطین در سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت باید گزینه سرنگونی دولت حماس در غزه و سیطره موقت بر این منطقه را بررسی کرد.

حمله شدید به نتانیاهو در شب انتخابات؛ تشبیه سخنرانی نتانیاهو به آب فاضلاب

یک رسانه رژیم صهیونیستی در شب برگزاری انتخابات کنست(پارلمان) به شدت به بنیامین نتانیاهو حمله کرد و سخنرانی انتخاباتی وی را به آب فاضلاب تشبیه کرد.

روزنامه هاآرتص با انتقاد شدید از رویکرد سیاسی نتانیاهو نوشت در نبرد بر سر نخست وزیری، نتانیاهو هرگز در به کارگیری هر وسیله ای برای تحقیر رقبای سیاسی خود تردید به خود راه نمی دهد

این رسانه نوشت گفتمان سیاسی نتانیاهو دربرگیرنده تحریک هدفمند و ثابت علیه اعراب اسرائیل(مناطق اشغالی) و نمایندگان عرب و مشروعیت رای عربی است.

این رسانه به اذعان به حاکم بودن مسائل غیر اخلاقی و فساد در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی نوشت که نتانیاهو برای دستیابی به قدرت دست به کاری می زند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید