ارسال محموله سازمان بهداشت جهانی به مقصد ایران/ سومین محموله چین امشب ارسال می‌شود

کدخبر: ۳۲۷۶۴۹
اقتصادنیوز؛ سازمان بهداشت جهانی با یک فروند هواپیمای اماراتی یک محموله اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مهار ویروس کرونا را به ایران ارسال کرد. همچنین سومین محموله کمک‌های چین شامل کیت‌های تشخیص، لباس‌های محافظتی یکسره برای استفاده در بیمارستان‌ها، دستگاه اکسیژن سنج و سایر تجهیزات پزشکی امشب با پرواز باری ماهان از طریق شانگهای به ایران ارسال می‌َشود.
ارسال محموله سازمان بهداشت جهانی به مقصد ایران/ سومین محموله چین امشب ارسال می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اولین محموله کمک‌های خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را با هواپیمای نظامی از شهر «دبی» به ایران ارسال کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در این محموله حدود هشت تن داروهای و کیت‌های آزمایش کرونا از طریق یک فروند هواپیمای نظامی امارات به مقصد ایران ارسال شد. «رابرت بلنچارد» از مقامات سازمان بهداشت جهانی در «ابوظبی» در این باره گفت:«در پرواز امروز حدود هشت تن دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مراقبت‌های پزشکی برای شهروندان ایران ارسال شد.»

در این اقلام ارسالی دستکش‌های بهداشتی، ماسک‌های جراحی و دستگاه تنفس مصنوعی وجود دارد. به گفته این مقام سازمان بهداشت جهانی، علاوه بر  این کمک‌ها، 6 تیم پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصات علوم آزمایشگاه و اپیدمیولوژیست به ایران در شناسایی و کنترل ویروس کرونا کمک می‌کنند.

کرونا از کشور چین تاکنون موجب مرگ ده‌ها تن از مردم جهان از جمله شهروندان ایرانی شده است. این ویروس موجب مختل شدن بسیاری از مراسم فرهنگی و اجتماعی در سراسر جهان شده است.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود.

سومین محموله کمک‌های چین امشب از شانگهای عازم ایران می‌شود

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن اعلام کرد که سومین محموله کمک‌های دولت و مردم چین امشب از شانگهای عازم ایران می‌شود.

سفارت ایران در پکن در این خصوص اعلام کرد: در ادامه کمک های دولت و مردم چین امشب سومین محموله شامل کیت‌های تشخیص، لباس‌های محافظتی یکسره برای استفاده در بیمارستان‌ها، دستگاه اکسیژن سنج و سایر تجهیزات پزشکی با پرواز باری ماهان از طریق شانگهای عازم کشورمان خواهد شد. برای غلبه بر کرونا با تمام توان در صحنه هستیم.

13981212000773_Test_NewPhotoFree

 

پیش از این نیز دو محموله از چین وارد ایران شده بود.اولین محموله نیز شامل ۲۰ هزار کیت تشخیص کرونا بود که روز جمعه با پرواز باری ماهان وارد ایران شد. دومین محموله کمک‌های چین شامل بیش از ۵۰ هزار کیت پیشرفته تشخیص سریع کرونا و دستگاه‌های اکسیژن ساز است که روز شنبه با پرواز باری ماهان از گوانگجو وارد تهران  شد. همراه با محموله دوم نیز پنج نفر از کارشناسان صلیب سرخ چین نیز به منظور همکاری و انتقال تجربیات موفق در مبارزه با کرونا به تهران آمدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید