رتبه‌بندی بهترین برند‌های خودرویی سال ۲۰۲۰

کدخبر: ۳۲۷۶۶۵
اقتصاد نیوز:کانسومر ریپورتز هرساله با انجام آزمون های مختلف و نظرسنجی های گوناگون، بهترین و بدترین برند های خودرویی را اعلام می کند. برای رتبه بندی برندها، متوسط امتیازات هر محصول موردِ آزمایش از هر برند، ملاک قرار می گیرد.
رتبه‌بندی بهترین برند‌های خودرویی سال ۲۰۲۰

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از سرپوش، یک برند باید دست کم دو مدل آزمایش شده داشته باشد تا در این فهرست جای گیرد. امتیازات کلی اتومبیل ها طبق چهار آیتم اصلی حاوی تست جاده ای، قابلیت اطمینان، رضایت مالک و ایمنی داده می شود.

در آیتم اول، روی خودرو ها بیش از ۵۰ تست جاده ای مختلف انجام می شود. قابلیت اطمینان بر اساس مشکلاتی که به وسیله اعضای کانسومر ریپورتز گزارش می شود سنجیده می شود. در رضایت مالکین بررسی می شود که آیا مجدداً همان خودرو را خریداری می کنند و آیتم ایمنی هم حاوی نتیجه آزمایش های تصادف و خصوصیت های ایمنی پیشرفتهٔ استاندارد در خودرو ها می شود.

در رتبه بندی برند های سال جاری، پورشه با دو رتبه صعود، به صدر جدول رسیده و بهترین برند خودرویی سال ۲۰۲۰ لقب گرفته است. بعد از پورشه، جنسیس در جایگاه دوم قرار گرفته و سوبارو هم رتبهٔ سوم را به خود اختصاص داده است. مزدا، لکسس، آئودی، هیوندای، ب ام و، کیا و مینی هم دیگر برند های برتر از بین کل ۳۳ برند هستند. برند های برتر در این رتبه بندی از نتایج برجسته ای در آزمون های جاده ای، قابلیت اطمینان و نظرسنجی در مورد رضایت مالکین برخوردار هستند.

به همین علت، کانسومر ریپورتز خرید همهٔ محصولات پورشه، جنسیس و مزدا را سفارش می کند، ولی سوبارو به علت پایین بودن قابلیت اطمینان سدان WRX مشمول این توصیهٔ کلی نمی شود. در بررسی های امسال هم تسلا به علت بهبود قابلیت اطمینان سدان های مدل S و مدل ۳، بیش ترین ترقی را داشته است.

قعر جدول رتبه بندی برند های کانسومر ریپورتز، ولی بدون تغییر باقی مانده و هم چنان فیات آخرین رتبه را بخود اختصاص داده و میتسوبیشی و جیپ هم بالای آن جای گرفته اند. لندروور، کادیلاک، جگوار، آلفارومئو و جی ام سی هم از دیگر برند های قعر جدول هستند. از این برند ها جمعاً ۳۶ مدل گوناگون مورد آزمایش قرار گرفته که از بین همهٔ آنها کانسومر ریپورتز صرفا یک مدل یعنی جیپ چروکی را برای خرید سفارش می کند.

در این بررسی ها ، اما کانسومر ریپورتز علاوه بر رتبه بندی برندها، ۱۰ خودروی برتر در کلاس های مختلف را هم انتخاب می کند. این ها خودرو هایی هستند که کانسومر ریپورتز خرید آن ها را در هر کلاس توصیه می کند. امسال در این بخش تویوتا عملکرد فوق العاده ای داشته است، چون از بین ۱۰ خودروی برتر هر کلاس، در چهار کلاس محصولات این شرکت انتخاب شده اند و در یک کلاس هم لکسس برترین بوده است.

بر اساس اعلام کانسومر ریپورتز، تویوتا کرولا بهترین خودروی کوچک، سوبارو فورستر بهترین کراس اوور کوچک، تویوتا پریوس بهترین خودروی هیبریدی، سوبارو لگاسی بهترین سدان میان سایز، تویوتا آوالون بهترین سدان بزرگ، کیا تلوراید بهترین کراس اوور فول سایز، هوندا ریج لاین برترین پیکاپ کامپکت، لکسس RX بهترین کراس اوور میان سایز، تویوتا سوپرا برترین خودروی اسپرت و تسلا مدل ۳ بهترین خودروی الکتریکی بازار هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید