کرونا دروس حوزه‌های علمیه را تعطیل کرد

کدخبر: ۳۲۷۶۹۶
با صدور اعلامیه‌ای از تعطیلی تمام دروس و امتحانات حوزوی برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داد.
کرونا دروس حوزه‌های علمیه را تعطیل کرد

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، معاونت آموزش حوزه‌های علمیه روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای در 5 محور برنامه تعطیلات و برگزاری دروس و امتحانات مراکز حوزوی را اعلام کرد که در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تاکید دین مبین اسلام و بر اساس نظرات مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه نسبت به حفظ صحت و صیانت از سلامت مردم و جامعه، به‌ویژه آنگاه‌که جان انسان‌ها در معرض تهدید باشد، و لزوم پیشتازی حوزه‌ها در رعایت امور بهداشتی جهت کنترل و پیشگیری ویروس کرونا و نیز ضرورت حضور طلاب و روحانیت درصحنه امداد به مردم و آسیب دیدگان در همه ابعاد مادی و روحی و معنوی، نکاتی به‌عنوان تاکید و توصیه، محضر طلاب، اساتید، مدیریت‌های استانی و مدارس تقدیم می‌شود.

این اطلاعیه ادامه داده است: تعطیلی درس‌ها به‌صورت انبوه و تجمعی در تمام سطوح و مقاطع، تا عادی شدن شرایط و عبور از این مرحله ادامه خواهد یافت. همچنین هر نوع فعالیت آموزشی مانند امتحان، نشست‌های علمی که مستلزم تجمع باشد، مدیریت و به زمانی دیگر موکول شود.

این اطلاعیه حاکیست: مسئولان و مدیران حوزه‌ها تدابیری اتخاذ کنند تا فعالیت‌های آموزشی و علمی طلاب در هیچ‌یک از سطوح متوقف نگردد بلکه با استفاده از شیوه‌های جایگزین ( تدریس از راه دور، استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی، بهره‌گیری از دروس بارگذاری شده در سامانه‌ها و ...) فعالیت‌های علمی طلاب محترم به‌گونه‌ای ساماندهی شود که حتی‌الامکان برنامه‌های تمام سال محقق و عقب‌ماندگی‌های احتمالی جبران گردد. روشن است تمام فعالیت‌های جایگزین تا رسیدن به شرایط عادی رسمیت داشته و در پرونده تحصیلی ثبت می‌گردد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: مدیریت‌های استانی، حسب اقتضائات منطقه‌ای با لحاظ تمام جوانب و رعایت مصالح، نسبت به کمیت تعطیلات و نحوه فعالیت‌های آموزشی و علمی طلاب، تصمیم‌گیری کنند. حوزه‌های علمیه بر اساس رسالت ذاتی خویش، همواره در شدائد و سختی‌ها در کنار مردم عزیز بوده و هست. امروزه نیز که ملت بزرگ ایران به یکی دیگر از ابتلائات دچار شده است حوزه‌های علمیه وظیفه خود می‌داند در کنار پزشکان عزیز و پرستاران گرامی که در خط مقدم این جبهه قرارگرفته‌اند. به‌زودی دستورالعمل جامع امتحانات و دیگر امور آموزشی نیز ابلاغ خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید