محمد کاظمی:

سازمان زندان‌ها در شرایط فعلی زندان‌ها را خلوت کنند

کدخبر: ۳۲۷۷۶۷
اقتصادنیوز: نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر لزوم خلوت شدن زندان ها در شرایط فعلی کشور گفت: دادسراها باید تدبیر کنند و در این شرایط از اقدام به بازداشت متهمین امنیتی جدا خودداری کنند.
سازمان زندان‌ها در شرایط فعلی زندان‌ها را خلوت کنند

به گزارش اقتصادنیوز محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بخشنامه رییس قوه قضاییه برای پیشگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها گفت: بخشنامه آقای رییسی با توجه به شرایط خاص فعلی کشور صادر شده است و یک بخشنامه بجا و مناسب برای این شرایط است؛ امیدوارم دستگاه قضا، دوایر اجرای احکام و ناظرین زندان به این بخشنامه به خوبی عمل کنند، نباید خودشان این بخشنامه را تفسیر کنند بلکه باید بر اساس دستورات صادره در آن عمل کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه «این بخشنامه زمینه مرخصی تعداد قابل توجهی از محکومین را فراهم کرده است» افزود: در شرایط فعلی هم بهترین کار این است که بتوانیم این زندانیان را به مرخصی بفرستیم؛ چرا که در زندان امکانات بهداشتی مانند خارج زندان متناسب با شرایط خاص امروز در دسترس نیست، پس سازمان زندان ها و مدیران زندان ها در استان ها و شهرستان ها سعی کنند که زندان را از زندانیان خلوت کنند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: دادسراها باید از صدور قرار بازداشت و از صدور قرار تامینی که منجر به بازداشت متهمین شود جدا خودداری کنند، در خصوص دستگیری های مرتبط با مسائل متهمین امنیتی هم باید توجه کنیم خیلی فوریتی ندارد که در این شرایط خاص به پرونده ای که می توان چند ماه دیگر به آن رسیدگی کرد و یا به احظار و بازداشتی که می‌توان در شرایط عادی انجام داد، پرداخت.

کاظمی همچنین گفت: دادسراها باید تدبیر کنند و در این شرایط از اقدام به بازداشت این افراد جدا خودداری کنند و رسیدگی به آن را  به شرایط عادی موکول کنند، در مجموع به عقیده من بخشنامه رییس قوه قضاییه در شرایط فعلی می تواند راه گشا باشد.

اخیرا رئیس قوه قضاییه طی بخشنامه‌ای به مراجع قضایی سراسر کشور، دستوراتی را در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان ها صادر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید