اقدام فوری گمرک برای امدادرسانی به بیماران کرونا

کدخبر: ۳۲۷۸۲۳
اقتصادنیوز: طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران با درخواست وزارت بهداشت، دستور ترخیص فوری ۵۰ دستگاه آمبولانس صادر و از امروز در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز مهرداد جمال ارونقی ، با اشاره به موضوع ترخیص آمبولانس از گمرک توضیح داد: روز گذشته (۱۲ اسفند)وزارت بهداشت طی نامه‌ای درخواست ترخیص سریع آمبولانس از گمرک را مطرح کرد که تاکید شده بود با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز ضروری برای استفاده از این آمبولانس‌ها در ناوگان اورژانس کشور نسبت به ترخیص فوری این تعداد دستگاه آمبولانس موافقت گردد.

وی ادامه داد: به دنبال درخواست وزارت بهداشت گمرک ایران نیز دستور لازم را برای ترخیص و طی فرآیند لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر کرد. از این رو امروز یعنی ظرف ۲۴ ساعت، فرآیند ترخیص انجام شده و آمبولانس‌ها در حال خروج از گمرک تهران است.

او توضیح داد: حدود ۶۳ دستگاه آمبولانس از گذشته در گمرک باقیمانده بود که ۵۰ دستگاه آن ترخیص خواهد شد. این آمبولانس‌ها بنز اسپینتر ۳۱۵ هستند که برای تحویل به وزارت بهداشت، در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

ارونقی همچنین با اشاره به هماهنگیهای انجام شده بین دستگاههای ذیربط در این رابطه از جمله از وزارت اقتصاد، وزارت صمت، سازمان اطلاعات سپاه و گمرک ایران گفت که گمرک با تعامل با تمامی دستگاههای ذیربط بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات ویژه در این زمینه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید