جزییات احداث مترو پردیس

کدخبر: ۳۲۷۹۴۴
اقتصادنیوز: شمارش معکوس برای آغاز عملیات اجرایی پروژه مترو تهران - شهر جدید پردیس آغاز شد.
جزییات احداث مترو پردیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، با امضای تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته (۱۳ اسفندماه ۱۳۹۸) بین سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی برای احداث مترو تهران به پردیس به امضا رسید، این پروژه به اجرا نزدیکتر شد.

 

قرار است ۳۰ درصد منابع مالی اجرای این طرح توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و ۷۰ درصد توسط دولت از طریق منابع عمومی و منابع شرکت عمران شهرهای جدید تامین شود. طبق گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، پنج سال دوره ساخت، یک سال تنفس و پنج سال، دوره بازپرداخت این سرمایه‌گذاری خواهد بود که ۴۰۰۰ میلیارد تومان ارزش این سرمایه گذاری است.

طول این خط ۲۴ کیلومتر است که ۹ کیلومتر تونل دارد. این تونل دو قلو بوده که لازم است ۱۸ کیلومتر حفاری انجام گیرد و در مسیر، پل‌های بزرگ و با ارتفاع زیاد احداث خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم در این خصوص گفت: شهر جدید پردیس یکی از شهرهای جدیدی است که بیشترین بارگذاری مسکن مهر در آن انجام گرفته و جمعیت آن در حال افزایش است. به همین خاطر با این شرایط در سال های آتی نمی توانستیم از طریق سیستم حمل و نقل شخصی پاسخ مناسبی به تردد ساکنان پردیس به تهران داشته باشیم.

وی افزود: پروژه مترو تهران – پردیس اولین مورد مشارکتی در بحث احداث قطارهای ریلی و مترو است که می تواند زمینه را برای حضور دیگر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه فراهم کند.

سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز در جریان امضای این تفاهم نامه گفت: تسهیل تردد مردم یکی از دغدغه های نظام است که این اتفاق می تواند کمک بیشتری به کاهش هزینه های سوخت و تردد با خودرو کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید