از آزادی بیش از ۳ هزار زندانی تا تولید الکل در فارس

کدخبر: ۳۲۸۰۱۵
اقتصادنیوز : رئیس کل دادگستری فارس از آزادی ۳ هزار و ۴۰۹ زندانی راستای اجرای خشنامه ریاست قوه قضائیه از زندان‌های این استان خبر داد و گفت: یک نفر از زندانیان آزاد شده از تولیدکنندگان موارد ضدعفونی‌کننده است که برای کمک به تولید این مواد و تامین بازار اقلام بهداشتی آزاد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه محدودیت‌هایی در نقل و انتقال زندانیان با نظر قضات رسیدگی کننده در حوزه‌های قضایی سراسر استان فارس اعمال شده است، افزود: اعزام زندانیان به محیط‌های دادگاه نیز محدود و تأکیدات لازم در راستای اعطای تسهیلات از جمله مرخصی‌های پایان حبس، آزادی‌های مشروط، تعلیق و اجرای مجازات انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، وی در بخش دیگری از سخنان خود به صدور دستور مصادره ۱۰ هزار لیتر الکل  قاچاق به نفع دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در راستای تهیه و تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده  و در اختیار قرار گرفتن اقلام مکشوفه توسط تعزیزات استان به دانشگاه در یک هفته اخیر خبر داد.

موسوی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم در همه حوزه‌های قضایی در راستای کمک به امر سلامت مردم انجام شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های مجموعه قضایی استان در راستای اعمال مجازات‌های جایگزین، در چند حوزه قضایی آرای جایگزین حبس در راستای کمک به حوزه سلامت عمومی صادر شده که برخی از این موارد مطابق قانون تعلیق مجازات به شرط تامین مایحتاج و اقلام بهداشتی به نفع محرومان در مرحله اجرا قرار دارد.

او همچنین از راه‌اندازی یک واحد تولیدی الکل در فسا خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی روزانه دو هزار لیتر الکل سال‌هاست به دلیل بدهی تعطیل بوده است که مجددا راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با پیگیری و تلاش دستگاه قضایی جلساتی با مدیران مربوطه، مالک کارخانه و سایر افراد ذیربط تشکیل و پس از تمهیدات لازم و از جمله صدور مجوز لازم برای امین اموال برای راه‌اندازی این واحد تولیدی از فردا ۱۵ اسفندماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

موسوی همچنین خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت‌های لازم در دستگاه قضایی برای افزایش تولید ماسک الکل مواد ضدعفونی و بهداشتی به کار گرفته شده و امید است با تشریک مساعی همه دستگاه‌ها، بازار هرچه زودتر در این زمینه به تعادل برسد.

رئیس ستاد پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس بر حمایت از تولید تاکید کرد و گفت: کار وتولید در فضای اقتصادی امروز شرایط ویژه‌ای دارد و دستگاه قضایی از مدیران دولتی و مدیران واحدهای اقتصادی که قوه خلاقیت، قدرت پیگیری و قدرت ریسک پذیری بالایی برای کار و تولید دارند حمایت و پشتیبانی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید