رئیس جمهور ترکیه حین بازگشت از سفر روسیه:

مشکلی با روسیه نداریم، فقط با «رژیم اسد»مقابله می‌کنیم

کدخبر: ۳۲۸۲۱۸
اقتصادنیوز؛ «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه حین بازگشت از سفر روسیه مدعی شد کهآنکارا مشکلی با مسکو نداشته و تنها با «رژیم اسد» مقابله می‌کند.
مشکلی با روسیه نداریم، فقط با «رژیم اسد»مقابله می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه به تلفات و خسارت‌های زیاد ارتش این کشور در شمال غرب سوریه اذعان کرد.

اردوغان امروز به هنگام بازگشت از سفر روسیه در گفت‌وگو با رسانه‌های ترکیه در داحل هواپیما گفت که آنکارا مشکلی با روسیه ندارد و ترکیه فقط با «رژیم اسد» مقابله می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که دولت سوریه به شهروندان خود در منطقه ادلب ظلم می‌کند.

اردوغان گفت: «این رژیم با قساوت مردمش را سرکوب کرده است و ما همواره از مناطق مرزی خود در الباب و جرابلس نگران بودیم. از آنجا حملاتی شد و ما متحمل خسارت‌های زیادی شدیم که به صدها [نفر] می‌رسد. ما هشدارهایی دادیم ولی این حملات متوقف نشد»

او به توافق آتش‌بس در ادلب سوریه بین ترکیه و روسیه که از بامداد جمعه شروع شده است اشاره کرد و گفت اگر مفاد و زمان بندی این توافق  اجرا شود، تثبیت خواهد شد.

اردوغان همچنین با بیان اینکه تحولات در سوریه نباید به ورابط ترکیه و روسیه لطمه بزند، اظهار داشت که دو کشور براساس این اصل، گام بسیار مهمی برداشته‌اند.

او گفت که آتش بس در ادلب امنیت مرزهای ترکیه را حفظ خواهد کرد و به ثبات ادلب و امنیت غیرنظامیان و نیز بازگشت زندگی به مرکز استان و سلامتی سربازان ترکیه کمک خواهد کرد.

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه دیروز در مسکو دیدارهای فشرده‌ای داشتند که نزدیک به سه ساعت طول کشید و بعد از آن کارشناسان نظامی و وزرای دفاع نیز وارد گفت وگوها شدند که نتیجه آن حصول توافق آتش‌بس در ادلب بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید