هشدار مشاور منصور هادی درباره روند پیروزی‌های انصارالله؛

سرنوشت این نبرد در منطقه به نفع ایران، و در یمن به نفع حوثی‌ها رقم خواهد خورد

کدخبر: ۳۲۸۲۲۲
اقتصادنیوز؛ احمد بن دغر، مشاور منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی یمن ضمن هشدار نسبت به روند شکست نیروهای تحت امر هادی در مناطقی چون الجوف، به وجود اختلافات داخلی در دولت منصور هادی و ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن اعتراف کرد.
سرنوشت این نبرد در منطقه به نفع ایران، و در یمن به نفع حوثی‌ها رقم خواهد خورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ احمد بن دغر، مشاور رئیس جمهور مستعفی یمن به وجود اختلافات داخلی در دولت تحت امر «عبدربه منصور هادی» و شکست ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن اعتراف کرد.

او امروز جمعه (۱۶ اسفند) طی سلسله‌ توییت‌هایی پرده از شکست نیروهای مؤتلفه علیه انصارالله و دولت نجات ملی یمن در صنعاء برداشت و گفت که شکست‌های اخیر در جبهه مرکزی پیامدهایی برای دولت منصور هادی و ائتلاف مذکور خواهد داشت.

مشاور منصور هادی نوشت: «سقوط الجوف شاید موازنه نظامی قدرت‌ها را به شکل نهایی در نبرد سرنوشت‌ساز ما با [انصارالله] حوثی تغییر دهد. اگر ما با این مسئله با همان سطح تعامل خود با سقوط نِهم رفتار کنیم، در صحنه داخلی-یمن این احتمال هست که سرنوشت نبرد ما به نفع [انصارالله] حوثی و در صحنه منطقه‌ای به نفع ایران تمام شود و دیگر نقش ائتلاف در یمن به پایان برسد».

ارتش دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز جزوی از این دولت هستند، این هفته موفق شدند مرکز استان الجوف را طی عملیات‌های گسترده، به کنترل خود درآورند. این عملیات غیر از عملیات این دولت در جبهه نهم بود که شکست سنگینی بر دولت منصور هادی و ائتلاف در طول سال‌های گذشته وارد کرد. نهم در شرق صنعاء (پایتخت یمن) قرار دارد و استان جوف در شمال یمن و هم‌مرز با عربستان است (+).

احمد بن دغر بدون اشاره به دلایل شکست نیروهای تحت امر منصور هادی در جوف، از کشته‌های درگیری‌های جوف تمجید کرد و گفت که آن‌ها شجاعانه دفاع کردند ولی جوف بنا به دلایلی که واضح و مبرهن است، سقوط کرد.

مشاور منصور هادی: شکست تلخی خواهیم خورد

مشاور رئیس جمهور مستعفی یمن که خود نیز همانند رئیسش چند سالی است در شهر ریاض مستقر است، در مورد پیامدهای سقوط الجوف نوشت: «همه ما شکست تاریخی تلخی خواهیم خورد؛ چرا که دشمن (منظور دولت نجات ملی یمن) به وسایل و منابع قدرت دست یافته است و به او توانایی مقاومت داده است به همین دلیل امروز پیشروی می‌کند کما اینکه ما دولتِ قانونی و ائتلاف [سعودی] به دلیل اختلافات و دودستگی‌ها و دشمنی با یکدیگر آن همه با اصرار عجیبی که ادامه دارد، باعث شده‌ایم این شکست (سقوط جوف) را به [انصارالله] حوثی و ایران در این نبر تاریخی هدیه دهیم».

دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی مدعی‌اند انصارالله یمن دست‌نشانده ایران هستند؛ مسئله‌ای که جنبش انصارالله آن را رد کرده و در مقابل، دولت هادی را به سرسپردگی کامل به ائتلاف مذکور متهم می‌کند.

مشاور عبدربه منصور هادی مدعی شد که دولت منصور هادی و ائتلاف سعودی آخرین فرصت را برای تغییر موازنه قدرت و تغییر مسیر نبرد به سمت پیروی دارد تا اجازه پیروزی های جدید به ایران و انصارالله یمن را ندهند.

او به ائتلاف سعودی و اماراتی که نزدیک به ۵ سال است علیه یمن لشکرکشی کرده، هشدار داد که نباید در درگیری‌های آتی سرنوشت‌ساز شکست بخورد؛ چرا که به زعم او، دیگر چیزی نمی‌توان آن را جبران کند.

احمد بن دغر به وجود نواقص و معایب بیشمار در ائتلاف سعودی و دولت منصور هادی اذعان کرد و نوشت: «ولی آنچه بیشتر از همه چیز به ما ضربه و ضرر می‌زند، نداشتن چشم‌انداز است؛ چشم‌اندازی که مبتنی بر منافع مشترک ما باشد. کشور ما با خطرات عدیده‌ای تهدید می‌شود ... هویت ما از داخل و خارج در تهدید است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید