ده بند فسخ گرانقیمت دنیای فوتبال

کدخبر: ۳۲۸۳۴۸
اقتصاد نیوز:بند فسخ در قراردادهای بازیکنان فوتبال همیشه یکی از جنجالی ترین مباحث در زمان امضا یا تمدید قراردادها بوده است و اهمیت خود را در سال های اخیر به خوبی نشان داده است.
ده بند فسخ گرانقیمت دنیای فوتبال

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از سایت خبر ورزشی،پاری سن ژرمن در سال 2017 با فعالی کردن بند خرید نیمار، فوق ستاره برزیلی بارسلونا، دنیای فوتبال را شوکه کرد. بارسا نیز چاره ای جز صدور اجازه جدایی این بازیکن نداشت و در این میان 222 میلیون یورو نیز دریافت کرد. در لالیگا داشتن بند فسخ برای تمام بازیکنان حاضر در این لیگ اجباری است اما در لیگ انگلیس باشگاه می تواند مانع انتقال بازیکن شود. آرسنال در زمان حضور لوییس سوارز در لیورپول خواهان پرداخت بند فسخ او بود اما مدیریت لیورپول این انتقال را نپذیرفت. انتقال نیمار باعث شد که باشگاه ها به فکر باشند تا مبالغ بند فسخ بازیکنان ارزشمند خود را به اندازه ای بالا ببرند که سایر تیم ها به راحتی توان پرداخت آن را نداشته باشند. در این مطلب 10 بند فسخ گرانقیمت دنیا را بررسی می کنیم.

 

10 - جرارد پیکه / 490 میلیون یورو

جرارد پیکه، مدافع بارسلونا، با بند فسخ نیم میلیارد یورویی خود، نفر دهم این فهرست 10 نفره است. پیکه موفقیت های بسیاری را در دنیای فوتبال تجربه کرده است و به عنوان یکی از بهترین مدافعان سال های اخیر شناخته شده و از مهره های کلیدی بارسلونا به شمار می رود. با این حال این بازیکن این ماه 33 ساله شد و به نظر می رسد که با چنین مبلغی دیگر به تیمی متفاوت نخواهد پیوست.

 

9 - گرت بیل / 495 میلیون یورو

گرت بیل در سال 2013 با امضای قراردادی به ارزش 100 میلیون یورو از تاتنهام به رئال مادرید پیوست. بازیکن سابق ساوتهمپتون ارزش خود را برای این تیم با به ثمر رساندن گل های حساس و پیروزی بخش در دو فینال لیگ قهرمانان نشان داد. او در ماه های اخیر جز بازیکنان مورد علاقه زین الدین زیدان نبوده و به نظر می رسد که در آستانه جدایی قرار داشته باشد.

 

8 - مارکو آسنسیو / 685 میلیون یورو

هافبک هجومی تیم ملی اسپانیا با بند فسخ 685 میلیونی یورویی خود در رده هشتم قرار دارد. ستاره رئال مادرید در فصل 17 - 2016 جای خود را در ترکیب این تیم پیدا کرد و موفق شد در فینال لیگ قهرمانان همان سال که با پیروزی 1 - 4 رئال برابر یوونتوس همراه بود نیز گلزنی کند. او در تمرینات پیش فصل امسال با آسیب دیدگی شدید از ناحیه رباط صلیبی روبرو شد اما امیدوار است که در هفته های پیش رو به میادین بازگردد.

 

7 - ایسکو / 685 میلیون یورو

ایسکو اولین خرید کارلو آنچلوتی، سرمربی سابق رئال مادرید، در زمان حضورش در این تیم بود. هافبک اسپانیایی با قراردادی به ارزش 30 میلیون یورو از مالاگا به سانتیاگو برنابئو پیوست و از آن زمان تا به حال یک قهرمانی لالیگا و 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه این تیم به دست آورده است.

 

6 - وینیسیوس جونیور / 685 میلیون یورو

وینیسیوس جونیور، مهاجم برزیلی، یکی دیگر از بازیکنان رئال مادرید است که بند فسخ 685 میلیون یورویی دارد. این بازیکن که مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده هفته گذشته موفق شد گل اول تیمش برابر بارسلونا را به ثمر رسانده و ارزش خود را نشان دهد. او به جوانترین بازیکنی تبدیل شد که موفق به گلزنی در الکلاسیکو شده است و این رکورد را از لیونل مسی گرفت.

 

5 - لیونل مسی / 685 میلیون یورو

دیدن مسی که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان فوتبال شناخته می شود در این فهرست چندان تعجب برانگیز نیست. این بازیکن آرژانتینی حالا 6 توپ طلا در کارنامه خود دارد و احتمالا تنها بازیکن این فهرست است که احتمال دارد باشگاهی دیگر ارزش او را برای پرداخت بند فسخش بداند. او همچنین یک بند فسخ دیگر نیز در قراردادش دارد که به او اجازه می دهد علیرغم این که تا سال 2021 با باشگاه بارسلونا قرارداد دارد اما به صورت رایگان در پایان فصل نیوکمپ را ترک کند.

 

4 - براهیم دیاز / 735 میلیون یورو

رئال مادرید در پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه 2019 براهیم دیاز را با قراردادی به ارزش 17 میلیون یورو از منچسترسیتی به خدمت گرفت. این قیمت در آن زمان مانند سرقت ستاره سابق مالاگا به شمار می آمد و او در حالی از منچستر به مادرید آمد که تنها چند ماه از قراردادش با سیتی باقی مانده بود. او تا به حال 12 بازی در لالیگا برای رئال انجام داده و یک گل نیز به ثمر رسانده است.

 

3 - لوکا مودریچ / 735 میلیون یورو

لوکا مودریچ، ستاره کروات، با رقم 735 میلیون یورو به عنوان بند فسخ خود در رده سوم قرار گرفته است. بازیکن سابق تاتنهام موفق شد پس از جام جهانی 2018 توپ طلا و لقب بهترین بازیکن دنیا را از آن خود کند چرا که به تیم ملی کشورش کمک کرده بود تا به فینال این رقابت ها راه پیدا کند. او حالا 34 ساله است اما همچنان یکی از بازیکنان کلیدی تیم زیدان به شمار می رود.

 

2 - آنتوان گریزمان / 785 میلیون یورو

آنتوان گریزمان، مهاجم تیم ملی فرانسه، تابستان امسال پس از مدت ها کش و قوس از اتلتیکو مادرید جدا شده و به بارسلونا پیوست و این باشگاه نیز تصمیم گرفت که یکی از گرانقیمت ترین بندهای خرید را به او واگذار کند. در واقع بارسلونا این بازیکن را با فعال کردن بند فسخ قراردادش خریداری کرده بود که حدود 120 میلیون یورو بود. او از زمان حضور در بارسلونا در 25 بازی لالیگا 8 گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

 

1 - کریم بنزما / 980 میلیون یورو

شماره 9 رئال مادرید نفر اول فهرست 10 نفره گرانقیمت ترین بند فسخ های بازیکنان حاضر در دنیاست. این رقم اهمیت زیاد مهاجم فرانسوی برای مدیران رئال مادرید را نشان می دهد. او در سال 2009 با رقمی در حدود 40 میلیون یورو از لیون به سانتیاگو برنابئو پیوست. او نام خود را در تاریخچه باشگاه رئال مادرید به ثبت رسانده و نفر ششم برترین گلزنان تاریخ این تیم به شمار می رود و تنها دو گل با رسیدن به رکورد فرانس پوشکاش افسانه ای فاصله دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید