رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت عنوان کرد؛

گسترش ۲۴ساعته کرونا در ایران؛ افزایش قابل توجه قربانیان/ آمار مبتلایان به تفکیک استان‌ها

کدخبر: ۳۲۸۴۳۷
اقتصادنیوز: کیانوش جهان‌پور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور، اظهار داشت تعداد کل جان‌باختگان به ۱۹۴ تن و شمار مبتلایان به ۶۵۶۶ نفر رسید.
گسترش ۲۴ساعته کرونا در ایران؛ افزایش قابل توجه قربانیان/ آمار مبتلایان به تفکیک استان‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور - سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش شناسایی موارد قطعی ابتلا به کووید - ۱۹ در کشور، گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۶۵۶۶ نفر رسید.

وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۹۴ مورد رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: خوشبختانه در کشور تا کنون ۲۱۳۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته‌اند.

آمار مبتلایان به تفکیک استان‌ها

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در تبیین آمار شهرها اعلام کرد: تهران حتی با احتساب جمعیت بالاترین آمار را دارد، امروز تعداد مبتلایان در استان تهران به ۱۸۰۵ نفر رسیده است. قم ۶۸۵ مورد ابتلا، گیلان ۴۹۶ مورد و اصفهان ۵۶۴ نفر مورد ابتلا دارد. متاسفانه افزایش جمعیت ابتلا در اصفهان نیز به دلیل مسافرت‌ها و موقعیت حمل و نقلی این استان است. درخواست می‌کنیم مردم علاوه بر استان‌های شمالی به این استان‌ و فارس نیز سفر نکنند. 

جهانپور افزود: مازندران با روند افزایشی ۶۲۰ مبتلا، البرز ۳۰۷ ابتلا، قزوین ۲۰۷ نفر، مرکزی ۳۳۵ نفر، گلستان ۱۷۵ نفر و استان خراسان رضوی ۱۵۴ نفر است. در رابطه با خراسان رضوی قابل ذکر است که بیماریابی ما این تعداد را مشخص کرده است ولی احتمال ابتلا در این شهر بالاتر است. فارس ۱۰۴ مورد ابتلا، لرستان ۱۴۴ مورد، آذربایجان شرقی ۱۰۷ مورد، خوزستان ۶۹ مورد، یزد ۷۰ مورد، اردبیل ۵۰ مورد، کرمان ۴۱ مورد، همدان ۶۰ مورد، سیستان ۳۴ مورد، هرمزگان ۳۵ مورد، خراسان جنوبی ۴۴ مورد، خراسان شمالی ۲۴ مورد، ایلام ۲۴ مورد، کهگیوله و بویراحمد ۹ مورد و در نهایت بوشهر ۱۰ مورد ابتلا در مجموع روزهای گذشته داشته‌اند. متاسفانه ۱۰ ها مورد از این افراد در بخش‌های ویژه آی سی‌یو بستری هستند که برای ما بسیار نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: کانون شیوع این بیماری قطعا تجمعات است که شاید برخی از این تجمعات و مراسم ها مستحب و موکد هم باشد اما به فتوای همه مراجع حضور در این تجمعات در این شرایط نهی شده است. از مردم می خواهیم در این تجمعات حضور نداشته و اگر چنین محافلی برگزار می شود به نیروی انتظامی به ستادهای مقابله با کرونا در استانها اطلاع دهند تا از برگزاری این تجمعات برای جلوگیری از شیوع این بیماری ممانعت به عمل آید.

وی بیان کرد: بهداشت فردی، شست‌وشوی دست‌ها و پرهیز از بوسیدن و دست دادن را همه افراد در نظر داشته باشند. کسانی که علائم شبه آنفلوآنزا دارند از سر کار رفتن خودداری کرده و در منزل استراحت کنند. برای افراد عادی توصیه نمی‌کنیم که از ماسک استفاده کنند. همچنان مجالس و تجمعات شادی و عزاداری نباید برگزار شود. مطمئن باشید که کانون شیوع بیماری، تجمعات ساده‌ای است که در این شرایط حضور در این محافل نهی شده است. از مردم می‌خواهیم که حتی اگر مراسمی در جایی برگزار می‌شود هم به نیروهای انتظامی و ستادهای کرونا در استان‌ها اطلاع داده شود تا از برگزاری آن جلوگیری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید