افزایش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت

کدخبر: ۳۲۸۴۷۴
​اقتصاد نیوز:معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد میانگین حجم مصرفی اینترنت کاربران در یک هفته‌ی اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و به روزانه ۳۰ هزارترابایت رسیده است.
افزایش ۵۰ درصدی مصرف اینترنت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت،حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک هفته‌ی گذشته مصرف کاربران در شبکه اپراتورهای موبایل و ثابت ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. به گفته‌ی او میانگین مصرف روزانه‌ی اینترنت موبایل از ۱۶ هزارترابایت در زمان قبل از تعطیلی‌ها به علت شیوع ویروس کرونا، به ۲۵ هزارترابایت رسیده و میزان مصرف اینترنت ثابت نیز حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

جوشقانی در ادامه با اشاره به افزایش مصرف اینترنت از سوی کاربران به دلیل دورکاری و استفاده از اینترنت برای سرگرمی و تماشای فیلم در زمان خانه‌نشینی گفت در یک هفته‌ی اخیر به‌طور میانگین روزانه حدود ۳۰ هزار ترابایت اینترنت از سوی کاربران مصرف شده که تا پیش از این حدود ۲۰ هزارترابایت بوده است. او در مورد افت کیفیت اینترنت گفت:

قبول داریم که هنوز شرایط مانند قبل به حالت عادی بازنگشته است؛ اما با توجه به وضعیت روزهای اول هفته‌ی گذشته، هم اکنون اینترنت در شرایط قابل‌قبول‌تری قرار دارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه گفت سرعت اینترنت برای کاربران موبایل حدود ۱۲ مگابیت بر ثانیه بود که در هفته‌ی گذشته به حدود نصف رسید؛ هم‌اکنون با ارتقای ظرفیت شبکه‌ی اپراتورها، میانگین سرعت کاربران به ۹ مگابیت رسیده است. همچنین سرعت اینترنت کاربران ثابت نیز به طور میانگین حدود ۸ مگابیت برثانیه بود که اوایل هفته‌ی گذشته به نصف رسید؛ اما هم‌اکنون میانگین سرعت اینترنت ثابت کاربران حدود ۶ مگابیت برثانیه است. او گفت:

هنوز کیفیت اینترنت به وضعیت ایام قبل از شیوع بیماری کرونا نرسیده است که بخشی از مشکلات کیفیت به شبکه‌ی دسترسی و بخشی نیز به محدودیت‌های فرکانسی باز می‌گردد. اما با این حال با افزایش پهنای باند، مشکلات تا حدود بسیاری جبران شده است. هفته‌ی گذشته شاهد اشباع ظرفیت شبکه‌ی اینترنت بودیم و ترافیک مصرف اینترنت بالا رفته بود؛ اما هم‌اکنون با تمهیداتی که اپراتورها اندیشیده‌اند و توسعه‌ی ظرفیت اینترنت، امکان مدیریت مصرف و کیفیت سرویس وجود دارد.

فلاح جوشقانی در مورد قیمت اینترنت و خواسته‌ی کاربران برای رایگان کردن اینترنت گفت مذاکراتی با اپراتورهای اینترنت ثابت صورت گرفته و قرار شده است از امروز یکشنبه ۱۸ اسفندماه، ۱۰۰ گیگابایت بسته‌ی اینترنت رایگان به هر خط ثابت تخصیص پیدا می‌کند. به گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات شرکت ارتباطات زیرساخت نیز موافقت کرده است که در خصوص نرخ پهنای باند قابل ارائه به اپراتورهای اینترنت ثابت، تخفیف دهد. او با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه‌ی موبایل، اجازه‌ی عرضه‌ی اینترنت رایگان را نمی‌داد، گفت:

کاربران در خصوص بسته‌های فعال فعلی خود نیز نگران نباشند. ما با اپراتورها وارد مذاکره می‌شویم تا پس از اتمام بسته‌ی هدیه‌ی ۱۰۰ گیگی، بسته اینترنتی که در حال حاضر فعال بوده و در پایان اسفندماه مهلت آن به پایان می‌رسد، بار دیگر برای کاربران تمدید و به ایام عید و پس از آن تعمیم داده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید