راهکار جالب دانش آموزان قرنطینه شده برای فرار از تکالیف مدرسه

کدخبر: ۳۲۸۴۷۵
اقتصاد نیوز:بچه های قرنطینه شده در ووهان روشی درخشان برای فرار از تکالیف مدرسه پیدا کرده اند. آنها برای دور زدن تکالیف خود، اپلیکیشنی که تکالیف مدرسه را منتشر می کرد، با راهکاری جالب از دسترس خارج کردند.
راهکار جالب دانش آموزان قرنطینه شده برای فرار از تکالیف مدرسه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، دانش آموزان چینی مناطق قرنطینه موظف شده بودند برای انجام کارهای مدرسه از اپلیکیشن DingTalk استفاده کنند. اما کدام دانش آموزی است که از تکالیف مدرسه دل خوشی داشته باشد؟ بچه ها شگفت انگیزند حتی در شرایط سخت و یا شاید به ویژه در شرایط سخت.

در حالی که جهان با شیوع کرونا که باعث کشته شدن هزاران نفر شد ، دست و پنجه نرم می کند ، کودکان در مرکز اپیدمی یک راه خلاقانه برای خلاص  شدن از انجام کارهای مدرسه پیدا کردند. در ووهان همزمان با بدتر شدن گسترش کرونا، مدارس تعطیل شدند و بچه های قرنطینه در خانه هدایت شدند. پس از مدتی کادرهای آموزشی تصمیم گرفتند ادامه روند آموزش را از طریق برنامه ای به نام DingTalk انجام دهند تا بچه ها بتوانند از راه دور درس و مشق های خود را ادامه دهند و به عبارتی از تحصیل غافل نشوند. اما این تکنیک مانع از فرار بچه ها نشد.

راهکار جالب دانش آموزان قرنطینه شده در ووهان برای فرار از تکالیف مدرسه

بچه ها برای فرار از نصب و استفاده از این اپلیکیشن تصمیم گرفتند به این اپ ستاره های منفی بدهند. اعطای ستاره های منفی و امتیازات بیش از حد پایین به یک اپلیکیشن باعث می شود این اپ از دسترس خارج شود. درواقع اگر کاربران متعدد به یک برنامه در بخش نقد و بررسی تنها  یک ستاره بدهند این برنامه از اپ استور یا سایر درگاهها حذف می شود چرا که فروشگاه اپ تصور می کند اپ مذکور منفور یا ناکارامد است.  دانش آموزان چینی نیز از همین موضوع استفاده کردند و در طول یک شب تا صبح، ده ها هزار امتیاز منفی به سمت این اپ سرازیر شد و در نتیجه  امتیاز DingTalk در طول شب از 4.9 به 1.4 کاهش یافت.

نکته جالب این است که سازندگان این اپ نیز در شبکه های اجتماعی از قول Dingtalk نوشتند: "من خودم فقط پنج سال دارم ، لطفا من را نکشید."

اگرچه شیوع کرونا ترسناک و حتی  کشنده است اما در کنار همه این ترسها، گاهی همنشینی با کودکان و دیدن روشهای خلاقانه آنها برای فرار از مشکل می تواند برای کنترل ترسها موثر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید