هشدار تازه آمریکا درباره کسانی که نفت ایران را روی آب ها ذخیره می کنند!

کدخبر: ۳۲۸۶۹۸
اقتصادنیوز : رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اقدامات ضدایرانی خود قرار است با صدور هشداری به بنادر، نفت‌کش‌ها و کارکنان شرکت‌های کشتیرانی از ذخیره‌سازی نفت ایران جلوگیری کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دوید پیمن، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز  دوشنبه با اعلام این مسئله همچنین مدعی شد که آمریکا از کاپیتان‌های کشتی‌ها می‌خواهد تا در صورت مشاهده تبادل نفت‌ تحریم‌ شده میان دو کشتی از این مسئله عکس‌برداری کنند.

همچنین خبرگزاری فارس نیز دراین رابطه نوشت : دولت آمریکا که در دو سال اخیر تلاش گسترده‌ای برای توقف صادرات نفتی ایران انجام داده، قصد دارد در ادامه این روند با روش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی مقابله کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که دولت این کشور به زودی با صدور توصیه‌نامه‌ای، به هرکسی که نفت ایران را «بر خلاف تحریم‌ها» روی آب ذخیره و نگهداری می‌کند، هشدار خواهد داد. 

به گفته وی، این توصیه‌نامه همچنین به شرکت‌های دریانوردی در مورد تبعات خاموش کردن فرستنده موقعیت‌یاب کشتی‌ها (ترنسپوندر) با هدف جلوگیری از رهگیری کشتی و دور زدن تحریم‌ها، هشدار خواهد داد. 

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران را احیا کرد. واشنگتن در ماه‌های اخیر سیاست صادرات صفر را در پیش گرفته و تلاش می‌کند هرگونه صادرات نفت از ایران را متوقف کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید