​چگونه خرید اینترنتی امن داشته باشیم؟

کدخبر: ۳۲۸۹۵۸
اقتصاد نیوز:معاون اجتماعی پلیس فتا نیروی انتظامی اعلام کرد: شیوع کرونا منجر به افزایش خریدهای اینترنتی نوروزی شده است بر این اساس ضرورت دارد تا راه‌های یک خرید اینترنتی امن را آموخت.
​چگونه خرید اینترنتی امن داشته باشیم؟

به گزارش اقتصاد نیوز، سرهنگ رامین پاشایی به ایرنا  گفت: باتوجه به شیوع کرونا ویروس در کشور و نظر به توصیه های مکرر مسئولان بهداشتی مبنی بر عدم ترددهای غیرضروری در سطح معابر عمومی، رعایت قرنطینه خانگی به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار کرونا ویروس و نزدیک شدن به ایام نوروز سال ۱۳۹۹ سطح تمایلات هموطنان مبنی بر ثبت سفارش و خرید اقلام مورد نیاز روزمره از سایت های فروشگاهی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با استناد به پرونده های قضائی و گزارشات واصله به پلیس فتا؛ افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده و با ایجاد سایت های فروشگاهی جعلی و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه های اجتماعی با تبلیغ فروش کالاها و خدمات موردنیاز مردم در اوضاع کنونی با قیمت های پایین تر از عرف بازار و با جلب اعتماد مشتریان پس از ثبت سفارش کالا و اقلام مورد نیاز، پس از دریافت وجوهات تعیین شده عموماً یا کالا و اقلام سفارش داده شده را برای مشتریان ارسال نمی کنند، یا با کلاهبرداری اقلام بنجل و تقلبی  را برای متقاضیان می فرستند.

سرهنگ سرهنگ پاشایی به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین را نخورند و حتی المقدور سفارشات کالا و اقلام مورد نیاز خود را صرفاً از سایت های فروشگاهی معتبر انجام دهند و در صورت تمایل به ثبت سفارش از سایت ها و کانال ها، پس از دریافت و اطمینان از اصالت کالا همزمان با دریافت کالا، اقدام به پرداخت وجوهات کنند  و در صورت مشاهده موارد مشکوک ضمن مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی جهت رسیدگی اطلاع دهند.

وی با تاکید بر اینکه هموطنان در هنگام ثبت سفارش کالا و اقلام موردنیاز حتماً باید نکات امنیتی را در هنگام مراجعه به سایت های فروشگاهی و اینترنتی رعایت  کنند، اصلی ترین نکات امنیت در این حوزه را، ثبت سفارش از سایت های فروشگاهی مجاز و دارای نشان اعتماد الکترونیکی برشمرد.

پاشایی افزود: در هنگام ثبت سفارشات حتماً با مراجعه به نشان ای نماد فروشگاهی از مدت اعتبار، موقعیت مکانی و شخصی صاحب امتیاز اطلاعات لازم را کسب کرده؛ سپس نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اضافه کرد: با اجرای رمز دوم یکبار مصرف در کشور خوشبختانه سطح جرایم فیشینگ و برداشت های غیرمجاز از حساب های مالی افراد کاهش محسوسی پیدا کرده و هموطنان می بایست در هنگام مراجعه به درگاه های بانک پرداخت الکترونیک از اصالت درگاه موردنظر اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند.

این مقام انتظامی اصلی ترین راه شناخت درگاه های اصلی از درگاه های جعلی را توجه به آدرس shaparak.ir عنوان کرد و از شهروندان خواست مراقب ترفند کلاهبرداران باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید