انتقاد رئیس جمهور عراق از آمریکا

کدخبر: ۳۲۹۲۴۳
اقتصادنیوز: «برهم صالح»، رییس جمهوری عراق بمباران چندین منطقه از جمله فرودگاه در حال ساخت کربلا توسط نیروهای آمریکایی را نقض حاکمیت ملی کشورش دانست و از جامعه بین الملل خواستار حمایت از عراق و احترام به حاکمیت و تصمیم ملی و استقلال این کشور شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا صالح در بیانیه ای که السومریه نیوز منتشر کرده نوشته است که ریاست جمهوری عراق بمباران چندین منطقه از جمله فرودگاه در حال ساخت کربلا توسط نیروهای خارجی که منجر به شهادت و زخمی شدن نیروهای امنیتی و شهروندان غیر نظامی عراق شد را محکوم و آن را نقض حاکمیت ملی می داند.

رئیس جمهور عراق بار دیگر تاکید کرد که رسیدگی به اوضاع امنیتی از طریق حمایت از دولت عراق در انجام وظایف و ارتقای توان خود در اجرای قانون و حمایت از حاکمیت و جلوگیری از تبدیل شدن خاک آن به میدان جنگ نیابتی به دست می آید.
برهم صالح گفت که نقض های مکرری که دولت در معرض آن قرار می گیرد، تضعیف سیستماتیک قدرت و توانایی آن همراه با مرحله ای که در آن عراق با چالش های گسترده و بی سابقه نظیر سیاسی، اقتصادی، امنیتی، مالی و بهداشتی روبه رو بوده خطرناک است.
وی تاکید کرد: اگر این خطرات ادامه یابد باعث می شود که عراق به وضعیت بی دولتی دچار و به هرج ومرج کشیده شود، به ویژه آنکه با وجود نشانه هایی از تلاش گروه داعش برای  انجام اقدام های تروریستی بیشتر همراه است.

نیروهای آمریکایی بامداد امروز جمعه با هواپیما و موشک به پایگاه الحشد الشعبی و ارتش عراق در چهار استان این کشور حمله کردند. 
در این حمله ها، پایگاه های الحشد الشعبی، یگان های اضطراری و لشکر نوزدهم ارتش در مناطق جرف النصر، مسیب، نجف و الاسکندریه را هدف قرار دادند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید