انفجارهای گسترده در مرز عراق وسوریه!

کدخبر: ۳۲۹۳۰۲
اقتصادنیوز: شبکه خبری المیادین به نقل از منابع میدانی، بامداد شنبه از حملات توپخانه‌ای در منطقه مرزی عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از المیادین، جنگنده‌های آمریکایی در آسمان شهرستان القائم استان الانبار عراق و مناطق مرزی این کشور و سوریه به پرواز در آمدند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری الاخباریه عراق به نقل از «قاسم مصلح» فرمانده نیروهای الحشد الشعبی در محور عملیاتی استان الانبار، هر گونه حمله هوایی به نیروهای این سازمان در نزدیکی مرز سوریه را رد کرد.

این در حالی است که پیشتر، برخی منابع عراقی از حمله آمریکا به مواضع نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه خبر داده بودند.

نیروهای آمریکایی بامداد جمعه با هواپیما و موشک به پایگاه‌های الحشد الشعبی و ارتش عراق در چهار استان این کشور حمله کردند.

در این حمله‌ها، پایگاه‌های الحشد الشعبی، یگان‌های اضطراری و لشکر نوزدهم ارتش عراق در مناطق جرف النصر، مسیب، نجف و الاسکندریه مورد هدف قرار گرفتند.

این اقدام که به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی عراق منجر شد، با محکومیت مقام‌های عراقی روبرو شد. برهم صالح رییس جمهوری عراق این اقدام را نقض حاکمیت ملی کشورش ارزیابی کرد و وزارت امور خارجه عراق نیز سفرای انگلیس و آمریکا در بغداد را احضار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید