جهش ۱۵۰۰ پله‌ای آمار کرونایی‌ها در اسپانیا

کدخبر: ۳۲۹۴۳۵
اقتصادنیوز: اسپانیا اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته (از روز جمعه تا روز شنبه)، بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور تائید شده و تعداد مبتلایان به بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تارنمای خبری نشریه انگلیسی مترو، شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا درحال حاضر ۵ هزار و ۷۵۳ نفر اعلام شده که دومین آمار بالای مبتلایان به اروپا پس از ایتالیا است.

تاکنون ۱۳۶ اسپانیایی بر اثر ابتلا به بیماری جان باخته اند.

اسپانیا برای مقابله با کرونا، وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

دولت اسپانیا روز جمعه ۶۰ هزار نفر از ساکنان چهار شهر را در قرنطینه اجباری قرار داد.

شرکت هواپیمایی انگلیسی «جت ۲» همه پروازهایش به اسپانیا و همچنین جزایر بالئاری و جزایر قناری را لغو کرد. تعدادی از هواپیماهای این شرکت مجبور شدند از میانه راه بازگردند.

احتمال دارد «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا با اعلام وضعیت فوق العاده، حریم هوایی این کشور را ببندد. این اقدام، چارچوبی قانونی در اختیار دولت قرار می دهد تا تحرکات مردم در سراسر کشور را محدود کند.

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه توصیه های مسافرتی به اسپانیا را به روز کرد و از مردم انگلیس خواست از سفرهای غیرضروری به مناطقی در اسپانیا که وزارت بهداشت اسپانیا آن را مناطق سرایت ویروس اعلام کرده است، خودداری کنند.

اروپا در حال حاضر کانون شیوع کرونا شناخته می شود و کشورهای واقع در این قاره محدودیت هایی را برای جلوگیری از فروپاشی سیستم های بهداشتی شان اعمال کرده اند.

تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و هزاران تن جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

در ایتالیا وضعیت به شدت بحرانی است. نخست‌وزیر ایتالیا پس از رشد ناگهانی در شمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از این ویروس، دستور تعطیلی همه فروشگاه‌ها در این کشور به جز داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی را صادر کرد.

 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید