العرب نظریه های توطئه درباره کرونا را بررسی کرد؛

آیا چین کمونیست مردم خود را به کشتن داد؟

کدخبر: ۳۲۹۵۵۷
اقتصادنیوز: در مورد ویروس کرونا باید سیاست به کناری گذاشته شده و به شیوه علمی به مساله نگاه شود؛ به این دلیل که در برخی موارد، سیاست بر علم غالب شده و از ان بعنوان ابزار استفاده می کند. جالب آنکه سیاسیون از اینکه متهم به ساخت ویروس کرونا می شوند، احساس خوشحالی و قدرت می کنند!
آیا چین کمونیست مردم خود را به کشتن داد؟

به گزارش اقتصادنیوز، فاروق یوسف در العرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: «در پشت پرده اتفاقی در حال وقوع است؛ یک زمینه سازی برای تغییر موازین قوا در جهان، که ویروس کرونا تنها پوششی برای ان است.»

این جمله ای است که با شیوع گسترده ویروس کرونا هر روز بیشتر از دیروز شنیده می شود. این یک فرصت طلایی برای طرفداران نظریه توطئه است تا تمایلات خود را ارضا کنند.

در این رابطه گفته می شود که توطئه ای برای جلوگیری از رشد اقتصادی چین شکل گرفته است و در مقابل، عده ای معتقدند چینی ها با انتشار کرونا قصد داشتند ثابت کنند که می توانند پایه های جهان را بلرزانند؛ به نحوی که حتی دولتهای بزرگ در مقابله با این ویروس عاجز و ناتوانند.

گویی جنگی در جریان است که قربانیان آن، مردمی هستند که به این ویروس مبتلا می شوند. اما قاتل واقعی در پشت پرده ها پنهان شده و واکنش ها را تحت نظر دارد.

با توجه به اینکه چین در برابر این ویروس تسلیم نشده و موفقیت زیادی در کنترل آن داشت، گفته می شود چین می تواند با تولید واکسن کرونا و صادرات آن به سراسر جهان، سود های گزافی را نصیب خود کند؛ همانطور که در حال حاضر با صدور ماسکها و مواد ضد عفونی کننده سود زیادی به جیب می زند.

بر اساس این دیدگاه، چینِ کمونیست مردم خود را به کشتن داد تا جهان را ترسانده و خوار کند و آن را تحت اراده خود درآورد، سپس در ادامه طناب نجات را برای مردم جهان بیندازد. ازمایشگاههای چینی که ویروس کرونا را تولید کردند، درمان آن را هم در دست دارند. البته نمی توان به این نظرات تکیه کرد؛ چرا که دلیل محکمی برای این ادعاها در دست نیست.

ایالات متحده و چین می توانند هر کاری که می خواهند را انجام دهند، بدون آنکه نیاز باشد برای رسیدن به هدف، در ابتدا از ان دور شوند.

چین با کالاهای ارزان قیمت خود به جهان خندیده است و ایالات متحده هم در انتشار اوهام و اخبار کذب، شهرت یافته است. به همین دلیل، هیچ کس باور نمی کند که ویروس کرونا یک پدیده واقعی است؛ پس یا ساخته دست چین است و یا یکی دیگر از دروغهای مبتذل آمریکاست.

در صورتی که چین در مقابله با این ویروس اظهار ناتوانی می کرد، توطئه از جانب آمریکا بود؛ اما همینکه چین اعلام کرد بر کرونا غلبه پیدا کرده، این به معنای اعترافی ضمنی است مبنی بر اینکه ازمایشگاههای چین این ویروس را ساخته اند!

اما این اظهار نظرها فایده ای ندارد و در این مورد باید سیاست به کناری گذاشته شده و به شیوه علمی به مساله نگاه شود؛ به این دلیل که در برخی موارد، سیاست بر علم غالب شده و از ان بعنوان ابزار استفاده می کند. جالب آنکه سیاسیون از اینکه متهم به ساخت ویروس کرونا می شوند، احساس خوشحالی و قدرت می کنند!

به اعتقاد طرفداران نظریه توطئه، کرونا یک بیماری کشنده نیست؛ بلکه یکی از حلقه های درگیری بین دو سرمایه داری و کمونیست است، که چین توانسته است پیروز از آن خارج شود. اما در نهایت، این زبان علم است که حقیقت را از فرضیه جدا می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید