علاقه فراوان ترامپ به داروی ضد کرونای آلمانی

کدخبر: ۳۲۹۵۶۵
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ از روند تولید داروی ضدکرونا در آلمان باخبر شده است و قصد دارد به هر قیمتی آن را به دست آورد. شگفت‌انگیز آن است که رئیس جمهور آمریکا اصرار دارد که کشورش حق استفاده انحصاری از داروی احتمالی را داشته باشد.
علاقه فراوان ترامپ به داروی ضد کرونای آلمانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دویچه وله، یک بنیاد آلمانی در تولید واکسن و داروی مقابله با ویروس کرونا پیشرفت‌هایی داشته و به نتایج خوبی رسیده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ علاقه زیادی دارد که این دارو را از آن خود کند.

تارنمای "ولت ام زونتاگ" بر پایه منابع دولتی آلمان گزارش داده است که رئیس جمهوری آمریکا تلاش می‌کند با عرضه مبالغی هنگفت به کارکنان بنیاد CureVac آنها را به آمریکا بکشاند یا دست‌کم داروی در دست تولید را از آن کشور خود کند. او تکیه دارد که دارو باید "منحصرا در اختیار آمریکا و فقط آمریکا" باشد.

یک سخنگوی وزارت بهداشت آلمان گفته است: «ما با بنیاد داروسازی CureVac در تماس نزدیک هستیم و علاقه زیادی داریم که اگر دارویی بر ضد ویروس کرونا تولید می‌شود، در آلمان و سرتاسر اروپا نیز قابل استفاده باشد.»

بنا به گزارش مزبور، دولت آلمان نیز به نوبه خود تلاش می‌کند به داروی مزبور دسترسی پیدا کند. هنوز روشن نیست که کارکنان بنیاد یادشده چه تصمیمی می‌گیرند.

بنیاد CureVac چند هفته پیش تحقیق و مطالعه درباره تولید واکسن اپیدمی کووید۱۹ را شروع کرده و تمام توش و توان خود را در این راستا به کار انداخته است.

این بنیاد علمی امید فراوان دارد که تا فرا رسیدن تابستان اولین نمونه دارو را برای تست و آزمایش تولید کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید