مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد؛

واحد‌های بوم‌گردی و گردشگری گیلان تا مهار کرونا تعطیل است

کدخبر: ۳۲۹۵۸۷
اقتصادنیوز: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تعطیلی همه واحد‌های بوم‌گردی و گردشگری استان تا مهار کرونا خبر داد.
واحد‌های بوم‌گردی و گردشگری گیلان تا مهار کرونا تعطیل است
به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث‌فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و برای مقابله با آن، همه واحد‌های بوم‌گردی و گردشگری استان تعطیل است و این تعطیلی تا عادی شدن وضعیت ادامه دارد.

او افزود: پذیرش گردشگران در تمامی واحد‌های بوم‌گردی استان تا رفع کامل این بحران ممنوع است و دستورالعمل‌های ابلاغی در این واحد‌ها لازم‌الاجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: همچنین در راستای کاهش مراجعات حضوری مردم برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، اعتبار پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری گیلان به مدت ۳ ماه و تا ۱۸ خردادماه سال آینده تمدید شده است.

شهرود امیر انتخابی افزود: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اطلاعات لازم برای تمدید پروانه بهره‌برداری را باید به طور کامل در سامانه اینترنتی دفاتر خدمات مسافرتی بارگذاری کرده و تا خرداد ۹۹ از مراجعه حضوری خودداری کنند.

او، از تشدید نظارت و بازرسی از واحد‌های گردشگری استان برای جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا و اجرای ضوابط تعیین شده خبر داد و گفت: دریافت خدمات غیرحضوری فراهم شده و ارباب رجوع می‌تواند از طریق شماره تلفن و یا از طریق فضای مجازی بسیاری از موارد کاری خویش را بدون حضور فیزیکی پیگیری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، با بیان اینکه استان گیلان در حال حاضر دارای هزار و ۱۷۳ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، کشور بوده و از حیث تراکم آثار تاریخی نیز در رتبه چهارم قرار گرفته است، افزود: ثبت ملی و یا حتی جهانی آثار کهن و قدیمی هر دیاری از جمله گیلان موجب تقویت هرچه بیشتر گردشگری آن و توسعه فعالیت‌های این حوزه می‌شود.

شهرود امیرانتخابی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار شیء تاریخی و باستانی در موزه‌های گیلان با قدمت‌های مختلف نگهداری می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید