وزیر کار: تلاش برای شرایط مطلوب و تامین حداقل معیشت کارگران

کدخبر: ۳۲۹۸۰۰
اقتصادنیوز : وزیر تعاون، کار و تعاون گفت: تلاش می‌کنیم تا به شرایط مطلوب برای تامین حداقل معیشت کارگران نزدیک شویم و در این مسیر باقی بمانیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی امروز در پایان نخستین جلسه شورای عالی کار گفت: جلسه آینده شورای عالی کار برای تعیین حد اقل دستمزد کارگران در سال ٩٩ چهارشنبه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون در تامین حداقل معیشت کارگران عقب ماندگی داریم و این موضوع به دوران جنگ تحمیلی و عدم تعیین جلسه تعیین مزد برای مدت ۶ سال برمی‌گردد.

وزیر کار با بیان این که از سال ٩٢ تلاش شده این عقب ماندگی را جبران کنیم، گفت: اما با وجود شرایط اقتصادی، تحریم ‌های ظالمانه و پایین آمدن ارزش پول ملی که موجب رشد شاخص تولید و افزایش بهای کالا شده این مهم محقق نشده است. 

وزیر کار تاکید کرد: تلاش می‌کنیم به شرایط مطلوب برای تامین حداقل معیشت کارگران نزدیک شویم و در این مسیر باقی بمانیم. 

وی بیان کرد: در دنیا تامین هزینه زندگی کارگران تنها از محل حداقل دستمزد نیست و این تنها در بخشی از کشورهای توسعه یافته است که ٧٠ درصد زندگی کارگران از این محل تامین می‌شود. 

شریعتمداری گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا که حیات بنگاه‌های اقتصادی به ویژه بنگاه‌های خرد و کوچک را تحت تاثیر قرار داده است، باید علاوه بر معیشت کارگران حیات این بنگاه ها را هم مدنظر قرار دهیم و به جمع بندی مناسب برسیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید