امسال مصدومین چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش یافت

کدخبر: ۳۲۹۹۷۴
اقتصاد نیوز: رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اردبیل از کاهش ۷۰ درصدی مصدومین چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: باهمکاری مردم استان امسال شاهد قطع عضو و فوتی ناشی از چهارشنبه سوری نبودیم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ مجید محمدغریبانی اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته در استان اردبیل ۵۹ نفر بخاطر انفجار بمب دست ساز و ترقه مصدوم شده است که ۴۱ نفر آن در اردبیل و مابقی در دیگر شهرستانها میباشد.

وی اضافه کرد: این مصدومان در دو روز گذشته یا توسط اورژانس 115 و یا به صورت انفرادی به بیمارستان مراجعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد مصدوم ۱۳ نفر در بیمارستان بستری هستند که به دلیل وخامت وضعیت چشم یک مصدوم امکان تخلیه چشم فرد حادثه‌دیده وجود دارد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اردبیل با بیان اینکه در این شرایط حساس جامعه نیاز داریم تا شهروندان با احساس مسئولیت اجتماعی کادر درمان را درک کنند، گفت: در این اوضاع که جامعه درگیر کروناست از مردم انتظار داریم تا موارد ایمنی را رعایت کنند و با چنین اقداماتی بار اضافی کاری را به بیمارستان‌ها تحمیل نکنند.

مجیدغریبانی بیان کرد: با افزوده شدن بار کاری به کادر درمان بیمارستان‌ها کیفیت و توان رسیدگی به بیماران کرونا ویروس با افت محسوسی مواجه می‌شود که امیدواریم شهروندان با رعایت نکات مهم ایمنی یاریگر ما باشند.

وی افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در کنار رعایت موارد ایمنی روزهای خوشی را که در انتظار مردم است با سهل‌انگاری به تلخی تبدیل نکنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید