کدام کشور به دلیل شیوع کرونا ۹۰ روز اعلام وضعیت اضطراری کرده است؟/

کدخبر: ۳۳۰۰۸۱
اقتصادنیوز: در حالی که روند شیوع ویروس کرونا در کشورهای آمریکای لاتین روز به روز در حال افزایش است، شیلی به دلیل مهار کرونا۹۰ روز اعلام وضعیت اضطراری کرد.

به گزارش اقتصادنیوز فرانس ۲۴، سباستین پینرا رییس جمهوری شیلی روز پنجشنبه گفت که وی به مدت ۹۰ روز وضعیت اضطراری و بحرانی در کشور اعلام کرده است.  

پینرا افزود: این امر به محافظت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، سهولت حمل و نقل بیماران، پرسنل و تجهیزات پزشکی و اجرای برنامه‌های قرنطینه و توزیع مواد غذایی کمک می‌کند.  

رییس جمهوری شیلی تاکید کرد: نیروهای مسلح قادر خواهند بود به عنوان نیروهای سلامت واقعی عمل کرده و با همه مقامات سیستم بهداشت ما همکاری کنند.  

شیلی و برزیل تنها کشورهایی در آمریکای لاتین هستند که تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد از ویروس کرونا در آن‌ها ثبت شده است.  

در منطقه آمریکای لاتین تا کنون بیش از ۱۲۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد که تنها ۱۰ مورد مرگ و میر ثبت شده است.  

کشورهای آمریکای لاتین که همچنان با تهدید شیوع گسترده‌تر کرونا روبرو هستند، اقدامات جدیدی از جمله طرح "قرنطینه اجتماعی"، تعطیلی کامل مدارس و دانشگاهها و بستن مرزهایشان را در دستورکار قرار داده‌اند.  

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

براساس تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان به کووید-۱۹، ۲۰۰ هزار و ۶۸۰ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و ۸ هزار و ۹۲ نفر براثر این بیماری جان باخته‌اند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید