رئیس‌جمهوری فرانسه: فرانسوی‌هادر محل کارشان حاضر شوند!

کدخبر: ۳۳۰۱۰۹
اقتصادنیوز:با وجود هشدارهای بین المللی درباره گسترش ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در اظهاراتی حقوق بگیران را به ادامه حضور در محل کارشان تشویق کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از شرکت های تولیدی و ادارات خواست به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.

مکرون همچنین از حقوق بگیران فرانسوی خواست با رعایت همه نکات بهداشتی و ایمنی در محل کارشان حاضر شوند.

در همین ارتباط، ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه نیز از شرکت های دولتی و خصوصی درخواست کرد به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهند تا در روند زندگی حقوق بگیران خللی وارد نشود.

از نظر "موریل پنیکود" وزیر کار فرانسه نیز ادامه فعالیت کارخانه های تولیدی و شرکت ها با حفظ نکات ایمنی و بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

وزیر کار فرانسه در این باره گفت: شرایط، شرایط جنگی است و پزشکان و پرستاران فرانسوی سربازانی هستند که در خط مقدم این جنگ در حال خدمت رسانی به مردم هستند. اما بعد از این خط مقدم، ادامه فعالیت شرکت ها و کارخانه های تولیدی نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که تولید در کشور نباید تعطیل شود.

چندی پیش نخست وزیر فرانسه از ممنوعیت تجمعات بیش از یکصد نفر در این کشور به دنبال شیوع کرونا خبر داد و نوشت که این اقدام شدید دیگر برای مهار شیوع کروناست.

پیش تر در چند مرحله، تجمعات بیش از ۱۰هزار نفر، ۵ هزار نفر و یک هزار نفر در فرانسه به دلیل شیوع کرونا ممنوع اعلام شده بود.

"اولیویه وران" وزیر بهداشت فرانسه هم گفته مراکز مراقبت از کودکان در خانه که کمتر از ۱۰ کودک را نگهداری می کنند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

چندی پیش «ایرفرانس» نسبت به زیان ۲۰۰میلیون یورویی(۲۱۶میلیون دلاری) این شرکت به دلیل تاثیر مالی ناشی از بحران کرونا هشدار داد.
ایرفرانس انتظار دارد که ۳۶۰۰پرواز خود را در ماه مارس به دلیل اپیدمی کرونا لغو کند.

تاکنون در فرانسه ۲۶۴ نفر فرد آلوده به کرونا جان خود را از دست داده اند. همچنین ابتلای ۹۱۳۴ نفر به کرونا در این کشور تایید شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید