آخرین آمار رسمی از جان‌باختگان بحران کرونا در اسپانیا و فرانسه

کدخبر: ۳۳۰۲۸۵
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۴ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
آخرین آمار رسمی از جان‌باختگان بحران کرونا در اسپانیا و فرانسه

به گزارش اقتصادنیوز این رقم بیانگر افزایش ۳۰ درصدی مرگ‌ومیرهای ناشی از کروناست و تعداد جان‌باختگان در این کشور را به یک هزار و ۷۲۰ نفر افزایش داده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۶۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا (افزایش ۱۴.۶ درصدی) در این کشور شناسایی شدند. تعداد مبتلایان اکنون به ۲۸ هزار و ۵۷۲ نفر رسیده است.
«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا گفت که کشورش با سخت‌ترین وضع پس از جنگ داخلی (۳۹-۱۹۳۶) روبرو است.
در همین حال، وزارت بهداشت فرانسه نیز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ نفر دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست دادند و بدین ترتیب، تعداد جان‌باختگان در این کشور به ۶۷۴ تن رسید.
به گزارش یکشنبه شب رویترز، «ژروم سالومون» از مقام‌های ارشد وزارت بهداشت فرانسه گفت که در همین مدت، یک هزار و ۵۵۹ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شدند و تعداد مبتلایان در این کشور به ۱۶ هزار و ۱۸ نفر افزایش یافته است.
مجموعاً هفت هزار و ۲۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در فرانسه در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که یک هزار و ۷۴۶ نفر آنها تحت شدیدترین مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.
سالومون گفت: این ویروس، کشنده است و همچنان به کشتن ادامه می‌دهد.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۳۵ درصد مبتلایان به کرونا در فرانسه زیر ۶۵ سال سن دارند.
فرانسه سه‌شنبه هفته گذشته برنامه تعطیلی بسیاری از اماکن عمومی را به اجرا گذاشت. طبق این برنامه، مسافرت‌ها و حضور شهروندان در خیابان‌ها محدود شده و فقط در صورت ضرورت، انجام سفر یا حضور در خیابان امکان‌پذیر است.
سالومون از فرانسوی‌ها خواست تا در مدت اجرای این محدودیت‌ها «صبور» باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید