کمک دولت قطر به غزه برای مقابله با کرونادولت

کدخبر: ۳۳۰۳۳۰
اقتصاد نیوز: دولت قطر از ارائه کمک ۱۵۰ میلیون دلاری به مردم غزه خبر داد. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از امیر قطر بابت کمک مالی به مردم غزه جهت مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا،  تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دستور داد کمک مالی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار طی ۶ ماه آینده به غزه تقدیم شود.

این خبرگزاری تاکید کرد که این مبلغ با هدف کاهش رنج و مشکلات فلسطینیان و کمک به آن‌ها جهت مقابله با ویروس کرونا اختصاص یافته است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، تاکنون دو مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در نوار غزه ثبت شده و این منطقه با وجود محاصره همه‌جانبه رژیم صهیونیستی و تراکم جمعیتی با وضعیت ناگواری مواجه است و در صورت شیوع گسترده ویروس کرونا، این منطقه با بحران و فاجعه انسانی مواجه خواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی از امیر قطر بخاطر کمک مالی به مردم غزه جهت مقابله با ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.

اسماعیل هنیه در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی خواستار اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار کمک مالی به مردم غزه ظرف ۶ ماه آینده شده است.

هنیه افزود که "ما از امیر قطر، دولت و ملت این کشور به خاطر این کمک سخاوتمندانه تشکر می‌کنیم." وی عنوان کرد که این اقدام در راستای موضع ثابت و اصیل قطر در حمایت از ملت فلسطین صورت می‌گیرد و بیانگر عمق روابط دو ملت است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید