چه کشوری ساعاتی پیش از نظر تعداد مبتلایان به کرونا جای چین را گرفت؟

کدخبر: ۳۳۰۶۴۷
اقتصادنیوز: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا با عبور از 82 هزار نفر، از چین و ایتالیا نیز فراتر رفته و در صدر فهرست جهانی قرار گرفت.
چه کشوری ساعاتی پیش از نظر تعداد مبتلایان به کرونا جای چین را گرفت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا دانشگاه جانز هاپکینز بامداد جمعه در تارنمای خود شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا را دست کم 82 هزار و 404 نفر ثبت کرد که این رقم بالاتر از آمار مبتلایان در چین و ایتالیا است.

اکنون آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان به این ویروس، اولین کشور جهان به شمار می‌رود که مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در آن یک هزار و 136 نفر است.

تارنمای آکسیوس در گزارشی نوشت که آمریکا با جمعیتی بیش از 325 میلیون نفر، از ابتدا شیوع کووید19 را دست کم گرفته و با کندی به مقابله با آن برخواست که نتیجه آن تشدید پیامدهای اقتصادی و چند برابر شدن تلفات این بیماری میان مردم این کشور است.

به نوشته آکسیوس، کوتاهی دولت آمریکا در مقابله با شیوع کرونا با تعلل در تست تشخیص ابتلا به این ویروس آغاز شد که به گسترش مبتلایان مخفی انجامید. پس از آن بیمارستان‌های آمریکا با رشد تقاضای تجهیزات پزشکی مواجه شدند.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سپس برای صدور فرمان در خانه ماندن برای مردم این کشور تعلل کرد و اقدامات جزیره‌ای که ناشی از این تعلل بود، باعث شد قطب‌های اقتصادی تعطیل شده و اقتصاد سقوط کند، اما در عین حال اماکن را باز نگه داشت تا ویروس کرونا به سرعت شیوع یابد.

آکسیوس در ادامه آورده است که ترامپ در نشست خبری خود در روز پنجشنبه، درباره درستی آمارهای ارایه شده از سوی چین درباره کرونا ابراز تردید کرد و مدعی شد آمریکا در تسریع فرایند تست گیری از چین پیشی گرفته است.

گسترش ناگهانی موارد ابتلای به کووید19 در آمریکا در حالی است که ترامپ دقیقا یک ماه پیش در 25 فوریه با کوچک جلوه دادن این موضوع گفت که در ایالات متحده 15 مورد ابتلا ثبت شده که در عرض چند روز به صفر نزدیک می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید