مشاور پزشکی فیلم «شیوع» هم به کرونا مبتلا شد

کدخبر: ۳۳۰۶۵۰
یکی از عوامل فیلم سینمایی «شیوع» که خبر انتشار ویروس کرونا را چند سال قبل داده بود به کرونا ابتلا پیدا کرد.
مشاور پزشکی فیلم «شیوع» هم به کرونا مبتلا شد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، فیلم سینمایی «شیوع» تنها فیلم سینمایی است که به‌صراحت خبر از انتشار ویروسی در چین داده بود.

این فیلم سینمایی به‌کارگردانی استیون سودربرگ در یک ماه گذشته که خبر شیوع ویروس کرونا فراگیر شد، جنجال‌های زیادی را به‌پا کرد.

اما اتفاق عجیبی که امروز خبر آن منتشر شده است ابتلای مشاور پزشکی این فیلم به ویروس کرونا است، مشاوری که طبیعتاً در روند تکمیل پرونده پزشکی این ویروس نادر که آن روزها خبری از آن نبود، نقش مهمی را داشته است.

لیپکین که مدیر مرکز بیماری‌های دانشگاه کلمبیاست شب گذشته با حضور در شبکه‌ فاکس اعلام کرد که آزمایش کرونای او مثبت شده است.

لیپکین می‌گوید: «اگر مرا مبتلا کرده پس هر کسی را می‌تواند مبتلا کند». او وضعیت‌ خودش را بسیار ناخوشایند توصیف می‌کند. او می‌گوید مهم نیست از کجا ویروس به بدن او منتقل شده:‌ «ویروس در سراسر ایالات متحده وجود دارد، از هر جایی ممکن است آن را بگیرید.»

لیپکین می‌گوید تحقیقات در دانشکده‌های پزشکی از جمله کلمبیا در حال پیشرفت است و در برخی موارد از خون افرادی که بهبود پیدا کرده‌اند استفاده می‌شود. او می‌گوید: «ما بر اساس یافته‌های خود می‌توانیم برای ایجاد نوع دیگری از درمان‌های دارویی استفاده کنیم.»

فیلم «شیوع» سودربرگ که در سال 2011 ساخته شد با آغاز بحران کرونا دوباره به فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های آیتونز و آمازون بازگشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید