آخرین وضعیت 70 زندانی فراری سقز

کدخبر: ۳۳۰۷۰۷
در حالی که حدود 12 ساعت از فرار 70 نفر زندانی از زندان سقز می گذرد که مسئولان از شناسایی تمامی زندانیان فراری خبر می دهند که تاکنون پنج نفر دستگیر و یک نفر هم خود را معرفی کرده است.
 آخرین وضعیت 70 زندانی فراری سقز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرگزاری مهر ، شامگاه جمعه 70 نفر زندانی در زندان شهر سقز موفق به فرار از این زندان می‌شوند و از آن زمان اقدامات مختلف در راستای شناسایی و دستگیری افراد فراری ادامه دارد.

کمتر از چند دقیقه از فرار این زندانیان از زندان شهر سقز، فیلمی منتسب به این حادثه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش شد و سپس نوبت به تأیید این فیلم از سوی مسئولان مربوطه رسید.

بعد از انتشار این خبر بود که دادستان عمومی و انقلاب کردستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان جزئیات وقوع این حادثه را تشریح کرد.

محمد جباری افزود: حدود 70 زندانی در زندان شهر سقز شامگاه جمعه از این زندان فرار کرده و متواری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علت وقوع این حادثه در دست بررسی است، افزود: اقدامات لازم در راستای دستگیری این افراد در دست اقدام است.

بعد از تأیید این خبر بود که مسئولان انتظامی و مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز به اظهار نظر در خصوص علت وقوع این حادثه پرداختند.

تمامی ورودی و خروجی‌های سقز مسدود شده است

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: پس از اعلام شورش و فرار تعدادی از زندانیان زندان سقز، تیم‌های عملیاتی برای دستگیری زندانیان فراری تشکیل شد و بلافاصله اقدامات لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه تمام خروجی‌های شهر سقز بسته شده است، افزود: پلیس امنیت و آگاهی در حال پیگیری و اقدامات لازم برای دستگیری دیگر زندانیان فراری هستند.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه تمامی راه‌های خروج از سقز بسته شده است و زندانیان راهی برای فرار کردن ندارند و به زودی دستگیر می‌شوند، یادآور شد: یگان ویژه فرماندهی انتظامی کردستان در زندان‌های سقز و سنندج هم با آمادگی کامل مستقر شده‌اند.

وی بیان کرد: تاکنون پنج نفر از زندانیان فراری زندان سقز توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر و یک نفر نیز خود را معرفی کرده است.

علت وقوع حادثه زندان سقز در دست بررسی است

مدیرکل زندان‌های استان کردستان هم در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان، افزود: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

مراد فتحی ضمن اعلام آمادگی نیروی انتظامی و امنیتی برای شناسایی و دستگیری زندانیان متواری شده، افزود: تمام اقدامات لازم برای دستگیری زندانیان انجام و به زودی بازداشت خواهند شد.

از سوی دیگر هم اکنون تمامی راه‌های ورودی و خروجی شهرستان سقز مسدود شده و تلاش برای شناسایی زندانیان فراری به صورت ویژه دنبال می‌شود.

بر اساس گفته شاهدان عینی زندانیان فراری به محض ورود به معابر عمومی با تهدید صاحبان وسایل نقلیه، خودروها را از افراد گرفته و از محل متواری شده‌اند.

وضعیت عمومی در شهر سقز آرام است و مردم به دلیل اعمال قرنطینه عمومی در این شهر، بیشتر در خانه مانده و در شهر ترددی ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید