راز مرگ‌ومیر پایین کرونا در آلمان

کدخبر: ۳۳۰۷۰۹
اقتصادنیوز: آلمان این توانایی را دارد که هر هفته ۵۰۰ هزار تست کرونا انجام دهد؛ اقدامی که از نظر متخصصان باعث تشخیص زودهنگام این بیماری در افراد شده و به پایین نگه داشتن آمار مرگ و میر در این کشور کمک کرده است.
راز مرگ‌ومیر پایین کرونا در آلمان

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، این خبر روز پنج‌شنبه از سوی کریستین درستن، ویروس شناس و مدیر بیمارستان خیریۀ برلین اعلام شد. او در جهان یک نشست خبری گفت: «دلیل پایین بودن شمار قربانیان کرونا در آلمان در مقایسه با آمار بالای مبتلایان به این ویروس در این کشور، انجام آزمایشات در سطحی بسیار وسیع است... ما هر هفته نیم میلیون آزمایش کرونا در آلمان انجام می‌دهیم.»

آلمان از جمله کشورهایی است که بشدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است و بنا بر آخرین گزارش‌ها، ابتلای ۴۷۳۷۳ نفر در این کشور به کرونا تایید شده است اما از این تعداد تنها ۲۸۵ نفر جان باخته‌اند. بر این اساس آلمان در حال حاضر یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را در سراسر جهان دارد.

نرخ مرگ و میر مبتلایان به کرونا در این کشور ۰.۶ درصد است؛ آنهم در حالیکه نرخ مرگ و میر مبتلایان به کرونا در چین ۴ درصد، در ایران ۷.۳ درصد، در فرانسه ۵.۸ درصد و در اسپانیا ۷.۵ درصد و در ایتالیا ۱۰.۱۹ درصد بوده است.

به گفتۀ کریستین درستن یکی از دیگر دلایل پایین بودن شمار قربانیان کرونا در آلمان این است که این کشور انجام تست‌های تشخیص کرونا را خیلی زودتر از بسیاری از کشورهای جهان آغاز کرده است.

استفاده از شبکۀ وسیعی از آزمایشگاهها در سراسر آلمان که دربارۀ این ویروس آگاهی‌های لازم را دریافت کرده بودند و با یکدیگر ارتباط داشتند نیز باعث شد تا انجام شمار بالایی از تست‌های تشخیص کرونا در کوتاهترین زمان ممکن میسر شود.

وزیر تحقیقات آلمان اعلام کرده است که قصد دارد بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون یورویی را به حمایت از این شبکۀ آزمایشگاهی و بهبود کیفیت تبادل اطلاعات میان آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های وابسته به دانشگاههای آلمان اختصاص دهد.

بخشی از این بودجه نیز قرار است صرف جمع آوری و سازمان‌دهی اطلاعات کلیه بیمارانی شود که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند؛ اطلاعاتی که به ساخت واکسن برای درمان این بیماری کمک خواهد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید