CNN گزارش داد؛ معضل کمبود اقلام پزشکی و تست کرونا در آمریکا

کدخبر: ۳۳۰۸۰۰
اقتصادنیوز؛ شبکه خبری CNN آمریکا گزارش داد که کمبود لوازم اولیه پزشکی در ایالات مختلف، انجام تست‌ و انتقال نمونه‌ها را با محدودیت مواجه کرده است.
CNN گزارش داد؛ معضل کمبود اقلام پزشکی و تست کرونا در آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ علی‌رغم اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از افزایش توانایی این کشور در انجام تست ویروس کرونا خبر داده بود، مقامات ایالات مختلف این کشور برای انجام تست‌ها، گزارش آن‌ها و ردیابی این ویروس با محدودیت جدی مواجه هستند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌ان‌ان»، با وجود تضمین ترامپ درخصوص افزایش قابلیت انجام تست کرونا در آمریکا، کمبود مصیبت‌بار اقلام پزشکی، ایالات مختلف را بر آن داشته تا از خلاقیت خود برای نمونه‌گیری و ارسال آن‌ها برای آزمایش بهره بگیرند.

حتی در ایالت‌های کم جمعیتی مانند «وایومینگ» ابزارهای نمونه‌گیری برای استفاده در کیت‌های تشخیص کرونا با کمبود جدی مواجه است. دولت فدرال هفته گذشته سه کیت تشخیصی به این ایالت ارسال کرده که هرکدام ظرفیت تست ۷۰۰ تا ۸۰۰ بیمار را دارند اما به گفته یکی از مقامات بهداشتی این ایالت، عامل محدودکننده اصلی برای انجام تست کرونا، گردآوری و انتقال نمونه‌ها است.

روز پنجشنبه نمایندگان دموکرات ایالت فلوریدا در نامه‌ای به وزیر بهداشت آمریکا از او درخواست کردند ابزارهای نمونه‌گیری و مواد لازم برای جمع‌آوری و انتقال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌ها را در اختیار این ایالت قرار بگیرد.

با این‌که فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا گفته این ایالت از ظرفیت انجام تست کرونا روی ۶۲۵ هزار شهروند برخوردار است، اما به‌دلیل کمبود لوازم پزشکی، تا کنون فقط ۳۰ هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

«تد داچ» نماینده فلوریدا در کنگره آمریکا به سی‌ان‌‌ان گفت: «نمی‌دانیم واقعا چه تعداد مبتلا [به ویروس کرونا در فلوریدا] داریم زیرا از تعداد محدودی تست گرفته‌ایم».

مدیر اجرایی علوم پزشکی ایالت میشیگان نیز روز جمعه در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «واقعاً مایه تأسف است. ما با کمبود شدید منابع مواجه هستیم».

در ایالت اوهایو نیز به‌دلیل کمبود ابزار نمونه‌گیری از مردم درخواست شده اگر علائم ابتلا به ویروس کرونا را داشتند به ماندن در خانه اکتفا کنند.

کمبود ابزار نمونه‌گیری در آمریکا به حدی است که یک شرکت پرینت سه بعدی در بوستون اعلام کرده است پرینت ابزارهای تست کرونا را با همکاری بیمارستان‌های نیویورک و فلوریدا، از روز جمعه آغاز کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید