پیمایش جدید نشان داد؛

رشد ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی

کدخبر: ۳۳۰۸۰۲
اقتصادنیوز؛ نظرسنجی جدیدی که به‌صورت مشترک توسط روزنامه «واشنگتن‌پست» و شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» انجام شده از رشد محبوبیت ترامپ و کاهش فاصله او با رقیب احتمالی‌اش جو بایدن حکایت دارد.
رشد ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازفارس؛ در بحبوحه شیوع ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده و افزایش تصاعدی مبتلایان و قربانیان این بیماری، رسانه‌های آمریکایی از برگزاری نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور غافل نشده‌اند.

پیمایش افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد معاون رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده از حزب دموکرات و رئیس جمهور کنونی این کشور از حزب جمهوری‌خواه، رقابت نزدیکی در انتخابات ۲۰۲۰ خواهند داشت.

نظرسنجی جدیدی که به‌صورت مشترک توسط روزنامه «واشنگتن‌پست» و شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» انجام شده نشان می‌دهد «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور رقابت تنگاتنگی را برای به دست گرفتن زمام کاخ سفید در انتخابات نوامبر امسال دارند.

بر این اساس، بایدن هم‌اکنون با ۴۹ درصد آراء آمریکایی‌های واجد شروط رأی دادن، با اختلاف دو درصدی از ترامپ پیشتاز است. ترامپ نیز که در ماه فوریه هفت درصد از بایدن عقب بود، اکنون ۴۷ درصد رأی دارد.

به نوشته واشنگتن‌پست، با این حال فاصله کنونی ترامپ با بایدن، در جمع تمام آمریکایی‌ها بیشتر است. بر اساس این نظرسنجی، ۵۰ درصد آمریکایی‌ها بایدن و ۴۴ درصد ترامپ را برای ریاست‌جمهوری ترجیح می‌دهند.

نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که بایدن هنوز هم از سناتور «برنی سندرز» رقیب خود در حزب دموکرات پیش است. بر این اساس، ۵۵ درصد از هواداران حزب دموکرات حامی بایدن و ۳۹ دردص حامی سندرز هستند.

تا به امروز، انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ۲۷ ایالت «آیووا»، «نیوهمپشایر»، «نووادا»، «کارولینای جنوبی»، «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اوکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «ورمونت»، «ویرجینیا»، «یوتا»، «آیداهو»، «میشیگان»، «می‌سی‌سی‌پی»، «میسوری»، «داکوتای شمالی»، «واشنگتن»، «آریزونا» و «ایلینوی» و «فلوریدا» برگزار شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، تاکنون مجموع دو هزار و ۱۷۶ موکل انتخاباتی اعلام شده است که بایدن یک‌هزار و ۱۴۷ موکل انتخاباتی را از آن خود کرده است و هر نامزد برای پیروزی نهایی در کارزار مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا به ۱۹۹۱ موکل انتخاباتی نیاز دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید