خروج نظامیان آمریکا از عراق؛ پایگاه K1 در کرکوک تخلیه شد

کدخبر: ۳۳۰۸۲۳
اقتصادنیوز؛ ارتش آمریکا از تحویل پایگاه کی وان واقع در کرکوک به نیروهای عراقی خبر داد.
خروج نظامیان آمریکا از عراق؛ پایگاه K1 در کرکوک تخلیه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق از واگذاری کنترل پایگاه «کی وان» واقع در کرکوک عراق به طرف عراقی خبر دادند.

ائتلاف بین المللی همچنین طی هفته گذشته از خروج نیروهایش از پایگاه القائم در استان الانبار و القیاره در استان نینوی که هر دو استان در شمال عراق هستند، خبر داد.

پایگاه نظامی کی وان آمریکا در کرکوک در 27 دسامبر 2019 (ششم دی ماه98) هدف حمله راکتی افراد ناشناس قرار گرفت  که با کشته شدن یک نظامی آمریکایی و سه نظامی دیگر همراه بود.

به دنبال آن دولت آمریکا  گروه «کتائب حزب الله» وابسته به سازمان الحشد الشعبی را بدون هیچ گونه سندی مسئول این حمله معرفی کرد و چند روز بعد  مقر این نیروها در منطقه «القائم» در غرب استان الانبار توسط ائتلاف بین المللی بمباران شد که در این حمله ۲۷ نفر از نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ کتائب حزب الله شهید و ۵۱ نفر دیگر زخمی شدند.

حمله آمریکا به مقر نیروهای این گروه مقاومت عراق با خشم و عصبانیت مردم این کشور همراه شد که آنها را به حمله به سفارت آمریکا سوق داد.

یک ژنرال عراق روز گذشته گفت که پایگاه‌هایی که آمریکایی‌ها از آن عقب نشینی کردند ضعیف‌ترین پایگاه‌ها به دلیل مواجه شدن با آسیب دیدگی شدید ناشی از  هدف گیری آنجا با موشک‌هایی با برد 12 تا 20 کیلومتر است یعنی با موشک‌های کاتیوشا، گراد و خمپاره‌های 120 میلی به راحتی دچار خسارت سنگین می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید