متوفیان کرونا در قطعه خاصی دفن می‌شوند؟

کدخبر: ۳۳۰۹۲۱
اقتصادنیوز : مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: دفن متوفیان کرونا براساس پروتکل‌های تعریف شده وزارت بهداشت انجام می شود و دفن این افراد در قطعه‌ای خاص یا مکانی خارج از بهشت زهرا(س) کذب است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،سعید خال درباره شرایط دفن متوفیان ویروس کرونا اظهار کرد: دفن افراد مبتلا به کرونا براساس پروتکل‌های تعریف شده وزارت بهداشت و دستورالعمل‌های بهداشتی داخلی با حساسیت و نهایت نظم و دقت در موارد شرعی و بهداشتی انجام می‌شود و خانواده‌های داغدار و مراجعین در هر قطعه‌ای که درخواست داشته باشند می‌توانند نسبت به دفن متوفیان خود اقدام کنند.

وی دفن در قطعه‌ای خاص یا مکانی خارج از بهشت زهرا(س) را شایعه بی اساس دانست و از مردم شریف و شهروندان خواست که به اخبار کذب و شایعه توجه نکنند.

خال تأکید کرد: افتخار بهشت زهرا(س) از ابتدای بحران کرونا خدمات‌رسانی منظم و با برنامه‌ریزی بوده و با همکاری شهروندان هیچ مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم. امروز  ملاحظه می‌کنید که کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا مثل ایتالیا در این زمینه دچار چالش و مسئله اساسی هستند اما به حول و قوه الهی ما از ابتدا با تدابیر لازم در این باره هیچ مشکلی نداشته‌ایم و پرسنل گمنام بهشت زهرا (س) در کنار کادر درمان و پزشکی کشور در حال خدمات رسانی هستند.

شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: همکاری شهروندان و مردم در شکست دادن ویروس کرونا از واجبات و لازم است. امروز همدلی و همراهی مردم در خانه ماندن و قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا بسیار مهم و اساسی است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به تجربه جدید مدیریتی که در تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا بی نظیر بوده است، گفت: با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع و همکاری و اعتماد مردم در شب جمعه پایانی سال با کاهش محسوس حضور مردم در بهشت زهرا(س)به رغم عادت همه ساله زیارت اهل قبور در روزهای پایانی توانستیم تا حد زیادی از خطر ابتلای بالا جلوگیری کنیم.

خال همچنین از شهروندان تهرانی درخواست کرد همچنان از حضور در بهشت زهرا(س) خودداری کنند و پس از برطرف شدن سایه کرونا ویروس از کشور نسبت به زیارت اهل قبور و یا حضور در آرامستان‌ها اقدام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید