کامبیز نوروزی:

تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای توقف روزنامه‌ها کاملا غیر قانونی است/دولت هیچ درک و شناختی از عملکرد فضای مجازی ندارد

کدخبر: ۳۳۰۹۴۸
اقتصادنیوز: کامبیز نوروزی گفت: گفت: تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای توقف انتشار کاغذی روزنامه‎ها یک تصمیم کاملا غیر قانونی است و نه تنها ستاد ملی مبارزه با کرونا بلکه هیچ مرجع دیگری اجازه ندارد مانع توقف کلی انتشار مطبوعات شود.

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از پایگاه خبری مدارا کامبیز نوروزی، حقوقدان و نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران با اشاره به اطلاعیه ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم انتشار روزنامه ها تا ۲۰ فروردین گفت: متاسفانه در سال‎های اخیر تیراژ روزنامه به دلیل بی ‎توجهی ‎های فراوان دولت و فشارهای امنیتی که بر مطبوعات و روزنامه نگاران وجود دارد کاهش پیدا کرده است و در ایام تعطیلات نوروز و دوره فاصله اجتماعی به نظر می رسد که چاپ کاغذی روزنامه ها به طور مستقیم خیلی نتوانند در فضای خبری کشور اثر بگذارند.

وی گفت: در شرایط فاصله اجتماعی تحریریه‌های روزنامه‌ها نمی‌توانند به طور کامل کار خود را انجام دهند و این موضوع بر تولید و انتشار روزنامه‎ها تاثیر منفی می‎گذارد.

نوروزی گفت: در حال حاضر همچون سال‎های اخیر به نظر می‎رسد که منبع اصلی اطلاعات مردم محیط وب و تا اندازی هم صداوسیما که متاسفانه صداوسیما بسیار ضعیف کم اثر و غیر حرفه ای عمل می‎کند.

این حقوقدان و کارشناس رسانه گفت: تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای توقف انتشار کاغذی روزنامه‎ها یک تصمیم کاملا غیر قانونی است و نه تنها ستاد ملی مبارزه با کرونا بلکه هیچ مرجع دیگری اجازه ندارد مانع توقف کلی انتشار مطبوعات شود.

کامبیز نوروزی ادامه داد: مطابق با قانون مطبوعات حتی شورایعالی امنیت ملی هم اجازه ندارد به این گستردگی مانع از انتشار کاغذی روزنامه‎ها شود بلکه فقط شورایعالی امنیت ملی می‎تواند در موارد خاص و برای اخبار خاصی محدودیت خبری برای مطبوعات ایجاد کند.

دولت و ستاد مقابله با کرونا اصلا هیچ درک و شناختی از عملکرد فضای مجازی ندارد

این کارشناس رسانه تاکید کرد: این تصمیم اخیر دولت نشان دهنده عمق بی توجی به مفهوم رسانه است و ارجاع دادن کار خبری کرونا به فضای مجازی نشان می‎دهد که دولت و ستاد مقابله با کرونا اصلا هیچ درک و شناختی از عملکرد فضای مجازی ندارد.

کامبیز نوروزی گفت: فضای مجازی فضای بسیار مخدوش است و نمی تواند خط خبری مشخصی را پیش ببرد و این همان فضای مجازی است که سالهاست مهمترین پیام‎رسان‌ها در آن فیلتر هستند و دولت هیچ درکی از این مسائل ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه اخبار نادرست در فضای مجازی بسیار زیاد منتشر می‎شود گفت: در فضای مجازی جریان اصلی اتفاق نمی‎افتد و بیش از آنکه گردش اطلاعات صورت گیرد اختشاش اطلاعات اتفاق می‎افتد و در فضای مجازی افکار عمومی قابل مدیریت نیست و به شدت پراکنده است و این بستر برای یک برنامه مهمی مثل مبارزه با کرونا بسیار زیان بار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید